Въздушни таксита заместват автобуси
Цената на полетите ще бъде конкурентна в сравнение с пътуването с помощта на други превозни средства
/ брой: 97
До 2025 г. въздушни таксита ще се появят в много градове по света, съобщи Оливър Уокър-Джоунс, официален представител на компанията Lilium, която произвежда алтернативни въздухоплавателни машини. Според експерта в някои населени места услугата ще бъде пусната дори по-рано. Има голям интерес към нашия проект от страна на градските власти, но все още не сме решили къде точно ще започнем да предоставяме услугите си, разкри специалистът пред РИА Новости. Говорителят на компанията добави, че цената на "полетите ще бъде конкурентна в сравнение с пътуването с помощта на други превозни средства днес на подобни разстояния."
По-рано мюнхенската компания проведе успешни тестове на прототип на въздушно такси, като устройството е оборудвано с 36 електрически реактивни двигателя, позволяващи вертикално излитане и кацане. Петместният автомобил, за разлика от малките самолети, няма волан, опашка и витла. Прототипът може да ускори до 300 км/ч, а максималният обхват е 300 км, уточниха от Lilium.
Нашите въздушни таксита са напълно електрически и не произвеждат емисии на въглероден диоксид. При стартиране произведеният шум е като от двигател на камион, но той не се чува по време на полета, каза още Уокър-Джоунс. Според него устройствата вече преминават през различни сертификации, ръководството ще бъде организирано по такъв начин, че "да не създава пречки за редовния въздушен трафик".
Летящото такси, за разлика от хеликоптера, е по-икономично и по-евтино от гледна точка на производството. Предполага се, че първоначално ще се управлява от човек, но след това ще бъдат разработени и безпилотни версии.
На практика нашите устройства ще се превърнат в алтернатива не толкова на такситата, а на междуградските автобуси. Нужно им е много малко пространство. Всичко е много евтино в сравнение с друга инфраструктура, което позволява проектът да бъде реализиран не само в градските райони, но и в малките градове и в региони, където няма автобусни или железопътни услуги, обясни Уокър-Джоунс. И добави, че производството на летящите коли ще започне в Германия и сега се водят преговори къде точно ще бъде локализирано.