Три от ръкава на фокусника... ...или когато европеец пипне "корейчета"
/ брой: 81
Kia показа на автосалона в Ню Йорк последните си три нови модела - хечбека Soul, купето Cerato Koup и обновения седан Optima. И в облика на трите ясно прозира почеркът, наложен вече като закон в корейската фирма на топдизайнера й и вече първия европеец, допуснат на най-горният етаж на семейния автомобилен гигант - немецът Петер Шраейер.
Той не е променил кардинално външността на правения от 2008-а година насам модел Soul, който стана хит по продажбите си на пазара в Америка, но не успя да се наложи сериозно на пазара в Стария свят. Новият модел не се анонсира като напълно променен, но има наистина доста изменения - удължено е с 20 мм междуосието до 2570 мм, ширината е пораснала с 15 мм до 1801 мм, като в същото време с една трета е увеличена коравината на купето на усукване и огъване. Промяната на външните габарити директно резултира в същия размер във вътрешните размери на купето, като багажникът например е нараснал по обем с 14 л, а отворът му се е разширил с 61 мм. Вътре в салона са използвани нови изолационни материали с повишена шумоизолация, което намалява шумноста в интериора с повече от 3 децибела. В Америка новият Soul ще се предлага с бензинови двигатели 1.6 л (130 к.с.) и 2.0 л (164 к.с.), комбинирани с шестстепенна механична или автоматична предавателна кутия по избор на клиента.
Купето Cerato Koup допълва гамата на фамилията модели трето поколение Cerato след представените по-рано седан и петврат хечбек (Forte в САЩ и K3 в Корея). В американската си спецификация автомобилът ще се продава с два двигателя: 1.6 л - атмосферен (173 к.с.) и турбо (201 к.с.). И тук изборът на предавателни кутии е същият - шестстепенни механична и автоматична.
На седана Optima (К5 в Корея) на третата му година Шраейер му е "поопънал кожата" - добавени са светодиодна оптика, нови брони и друг, по-плавен рисунък на задната част. Вътре в автомобила се откриват нови седалки, 4,3-инчов дисплей в комбинацията от прибори на таблото или монтиран като екстра осеминчов на централната конзола. Двигателите са старите, но също ревизирани бензинови, четирицилиндрови 2.0 и 2.4 литра, куплирани с шестстепенен автоматик.
Очаква се и трите нови модела да дебютират в Европа до края на годината, друг е въпросът кога и дали ще ги видим у нас.