28 Март 2024четвъртък14:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Третото поколение на Skoda Fabia е „остро“ и „емоционално“!

/ брой: 200

автор:Дума

visibility 456

Чешският автопроизводител не дочака обявената за началото на октомври в Париж световна премиера на третото поколение на модела си бестселър и обнародва снимки на екстериорa и таблото на новия си хечбек Skoda Fabia. Снимките на автомобила компанията гарнира с интервю на своя главен дизайнер Йозеф Кабан, който многократно подчерта „емоционалността“ на третата Фабия. Според мнението на Кабан, машината е получила изразителен и експресивен облик, съчетаващ практичното с функционалното. Той определи дизайна на новата кола като „остър“, а формите на оптичните й елементи като „кристални“. На въпроса за индивидуализацията на новия модел той отвърна, че купувачите ще могат да избират между 15 външни цвята на купето и да сменят по свой вкус боята на покрива и външните огледала.
Шеф-дизайнерът на Skoda отбеляза и факта, че новата Skoda Fabia има „най-големия багажник в пазарния си клас“ - цели 330 литра или 1150 л при сгънати задни седалки. Това е с 15 литра в повече, отколкото предлага сегашният модел.
След външността на колата чехите разсекретиха и приборното табло на новия модел. Салонът не бяга от досегашните представи за практичен интериор на марковите дизайнери. Дължината на вътрешното пространство е нараснала с 8 мм до 1674 мм, въпреки че като цяло колата е станала по-къса.
Монтирана е мултимедийна система с възможност за синхронизация със  смартфона на водача по технологията MirrorLink. Налице е и функцията SmartGate – транслиране чрез Wi-Fi връзка към телефона на собственика на различни важни и интересни данни за работата на колата му - разход на гориво, средна скорост и други подобни.
Накрая не бива да забравим и малката, но любопитна подробност – и тук е налице станалият вече знаменит аксесоар – стъргалката за лед с функция на лупа. И тук, както при модела Skoda Rapid, тя е разположена от вътрешната страна на люкчето на резервоара.
Малко история
Първото поколение на Фабия е наследник на Шкода Фелиция и бе показано по време на автосалона във Франкфурт в 1999-а. Колата беше първата, ползвала плюсове от закупуването на старата чешка марка от групата Фолксваген. В основата й лежеше платформата А04 на тогавашното Polo. Подобни бяха и размерите – междуосие 2460 мм, дължина 3960 мм, ширина 1650 мм. За седемте години живот на първото поколение под капака му намериха място осем мотора в 16 вариации. Най-слабият беше с мощност 50 к.с., а най-мощен - двулитровият MPI – 120 к.с. Дизелите 1.4 TDI, 1.9 SDI и 1.9 TDI предлагаха от 64 до 130 „кончета“ /във варианта RS/. Предавателните кутии бяха две – петстепенна механична или четиристепенна автоматична. А на мястото на версията пикап на Фелиция беше предложен седан. Първото поколение на Фабия беше реализирано в целия свят в над 1,6 милиона броя.
Второто поколение дебютира през март 2007-а на автосалона в Женева. То порасна във всички посоки – с 22 мм на дължина до 3992 мм и на 47 мм във височина до 1498 мм. Под капака се изредиха пет мотора - три бензинови - 1.2, 1.4 и 1.6 л, и два турбодизела TDI - 1.4 и 1.9 л. Диапазонът на мощностите им беше от 60 до 105 к.с. Колата получи четири звезди за безопасност от Euro NCAP. В 2010-а беше направен фейслифт с промяна на радиаторната решетка, броните, капака и светлините. В интериора бяха подобрени материалите, появиха се нов волан, реформирано приборно табло, подобрени блокове на климатика и аудиосистемата, добавени бяха нови позиции в моторната гама – турбочетворката 1.2 л TSI в два варианта на мощност - 86 и 105 к.с., а вместо дизела 1.9 TDI (105 к.с.) дойдоха два нови агрегата - 1.2 TDI (75 к.с.) и 1.6 TDI (90 и 105 к.с.). Механичните предавателни кутии станаха две – с пет и шест степени, автоматикът шестстепенен, а на някои модификации се монтира дори седемстепенната роботизирана кутия със сдвоен съединител DSG.
 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 217

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 207

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 232

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 186

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 207

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ