28 Март 2024четвъртък22:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Строителна техника край магистрала "Струма" задвижи скандал

Временни пътища и сондажи на територията на държавно горско стопанство повдигнаха съмнения за опорочени обществени поръчки

/ брой: 29

автор:Дума

visibility 2375

Твърдения за нерегламентирана дейност по сондажи и проучвания на терена, край който трябва да се появи нова отсечка от магистрала "Струма", породиха поредния скандал и съмнения за опороченa обществена поръчка по строителството на аутобана. Неправителствената организация "Антикорупционен фонд" изпрати до медиите сигнал, че в района на Кресна, непосредствено до трасето на бъдещата магистрала, са регистрирали около 7 км незаконни временни пътища и следи от сондажи с неизвестен произход и без правно основание. От Фонда твърдят, че около 6,4 км от съоръженията са се появили преди Агенция "Пътна инфраструктура" да публикува на страницата си решението за откриване на обществената поръчка за строителството на "Струма", както и преди да се появи частта "инженерна геология", предоставена на участниците в процедурата за избор на изпълнител на технически проект и строителство на участъците "Крупник-Кресна" и "Обходен път на гр. Кресна". Организацията се позовава на свои източници, които твърдят, че пътищата са строени през лятото на 2018 г. с цел извършване на проучвателни дейности по магистралата.

"Според правния екип на Фонда неправомерното събиране на допълнителна информация би дало сериозно предимство на  участник в процедурата, разполагащ с нея. Това би нарушило принципа на прозрачност и равнопоставеност на участниците в обществената поръчка и основни принципи при разходването на публични средства, последователно проведени в европейското и националното законодателство в областта на обществените поръчки", алармираха от организацията. 

Фондът разпрати снимки, на които се вижда как на терен работят тежки машини. Част от новопоявилите се горски пътища пък съвпадат с участъци, предвидени да са част или в непосредствена близост до бъдещата магистрала. Снимките на сондажи и техника са от периода 27 юли - 7 август 2018 г., т.е. три седмици преди обявяването на обществената поръчка за работен проект и строителство на този участък от магистралата, уточняват от организацията.

АПИ не е възлагала изпълнението на никакви дейности по трасето на лот 3.2 от АМ "Струма" - между Крупник и Кресна, свързани с извършването на сондажи, прокарването на временни пътища или на каквото и да било друго, гласи позицията на агенцията. Запознати коментират, че това така или иначе не е част от задълженията й на този етап. От АПИ подчертават, че към момента все още не е избран изпълнител, няма и сключени договори, въз основа на които да бъдат извършвани строителни дейности по бъдещото трасе на магистралата.

Отговорност за терена, на който се извършва предполагаемата нерегламентирана дейност, носи "Държавно горско стопанство - Кресна", което е под шапката на Министерството на земеделието, храните и горите. Държавната структура би трябвало да е наясно какво се случва в района, включително има ли незаконен добив на дървесина или прокарване на горски или помощни пътища. Официална позиция на лесничейството по случая все още няма, но в ранния следобед вчера стана ясно, че е назначена проверка. Инспекцията ще бъде извършена съвместно с представители на Югозападното държавно предприятие и на Благоевградската регионална дирекция на горите. Резултатите трябва да станат ясни днес.

Според друга теория сондажите и маркерите са останали от друг период на проучване, което е много вероятно. Запознати твърдят, че подобни "останки" могат да бъдат намерени и в други региони, включително и по морето. Появата на новите горски пътища пък буди въпроси, свързани с добив на дървесина в район, който доскоро не будеше такъв медиен интерес. Това, разбира се, не пречи готовите трасета да спестят част от задачите по бъдещото строителство в района. Във всеки случай отговори трябва да се търсят от държавното горско стопанство и МЗХ, категорични са експерти.

Кои са ангажирани с проекта 

Местните жители подозират две фирми за появата на техниката и сондажите, обяви в свой материал БТВ. Бяха посочени "Геострой" и "Главболгарстрой". Проверка на ДУМА показва, че появата на фирмите е свързана с проекта на тунел "Железница" на магистралата край Симитли.

Припомняме, че проектът бе спечелен от обединението "АМ Струма тунел 2018", в което влизат "Джи Пи Груп", "Глобал кънстръкшън" и "Виа план" с цена от 185 млн. лв. без ДДС. Втори в класирането остана "ГБС Инфраструктурно строителство". Процедурата бе замразена заради жалбата на гръцката "Актор". Скандали около проекти на "Джи Пи Груп" в столицата обаче накараха премиерът Бойко Борисов да обяви, че ще им отнеме поръчките, а самата фирма се оттегли от някои от тях.

"ГБС инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой 92" АД, "Главболгарстрой" АД и "Геострой" АД имаха интерес към строителството на  магистрала "Струма", не е ясно обаче дали ще подновят офертите си за строеж на тунела и участъците от трасето.

"Главболгарстрой" препраща към "Пътпроект-2000"

Една от фирмите, нарочени за проучвателните дейности, "Главболгарстрой", категорично отхвърли да е извършвала дейност в участъка през 2018 г. В специална позиция те уточняват, че не са изграждали временни пътища или сондажи в района. "Главболгарстрой" не разполага със сондажна техника и не е възлагало извършване на подготвителни или сондажни дейности на други лица в обхвата на бъдещото магистрално трасе във въпросния участък, уточняват от фирмата.

За пълното изясняване на обстоятелствата и времето, когато са извършвани предпроектни проучвания по трасето, следва да се търси авторът на разширения идеен проект - "Пътпроект - 2000" ООД, категорични са от компанията. Оттам подчертават, че съгласно Заданието за изработване на технически проект за АМ "Струма" Лот 3.2.1. и Лот 3.2.2. избраният изпълнител на обществената поръчка следва да изработи технически проект въз основа на класирания на първо място разширен идеен проект с парцеларен план за магистралата, съобразявайки предвижданията на Подробния устройствен план, изработен въз основа на възлагателно писмо от АПИ.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ