29 Март 2024петък07:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Актуално

Спрете политическата поръчка за училището!

Позиция на Федерация "Образование"

/ брой: 125

автор:Дума

visibility 1452

До 

г-н Красимир Вълчев

Министър на образованието и науката

До

г-жа Милена Дамянова

Председател на комисията по образование и наука

44-то Народно събрание

До

г-жа Мая Манолова

Омбудсман на Република България

Ние, членовете на Федерация "Образование" - учители, директори на училища, граждани, сме обезпокоени от случващото се с учебниците по история, които трябва да влязат в употреба от есента на настоящата 2019 г. Не за първи път от от 1990 г. насам Министерството на образованието е призовавано да включи или изключи едни или други факти от учебниците и учебните програми. Но за първи път в съвременната история на Република България държавната институция - Министерство на образованието, се превръща в цензор, изпълнявайки политическа поръчка на малка група кресливи и недотам професионално подготвени хора. За първи път министърът на образованието абдикира от задълженията си, взема страна в научен спор и разпорежда да се правят промени в текстове на неотпечатани учебници, за които вече се е произнесло учителството. При това става дума за текстове, които са одобрени от МОН и отговарят на утвърдените от същото министерство учебни програми. Нека някой посочи кои от фактите в тези набързо "заклеймени" учебници не са верни. Нека някой да опровергае статистическите данни или истинността на събитията, които са споменати, нека...! Но това не се случва! 

Аргументите на критиците се въртят все около ролята на някогашната Държавна сигурност. Но дали и доколко това е бил отличителният белег на времето и трябва ли той да измества всичко, случило се през социалистическия период? Не трябва ли пред младите хора събитията да се представят балансирано, да се покаже и доброто, и лошото. Всеки период в човешката история има своите светли и тъмни петна и извършват престъпление онези, които водени от идеологическа непоносимост, съзнателно скриват истината в нейната цялост. 

И още нещо - десетокласниците са достатъчно зрели хора. В своите социални контакти, в семействата си, в приятелските си кръгове те обсъждат и сравняват своето битие с разказите на своите близки и роднини за времето на тяхната младост. Нека всички, които изопачават истината за живота на българите през отминалите десетилетия, се запитат на чий разказ за социалистическия период ще повярват повече днешните младежи - на черните краски в учебниците, или на думите на своите родители! И най-вече - какво ще последва от това? Няма ли да доведе до все по-засилващо се недоверие към учебника, към училището, към обществените ценности? Това ли искат да постигнат днешните "активни борци" срещу вехтия призрак на Държавна сигурност? Нима техният идеал за бъдещ гражданин на републиката е обърканият, дезориентиран и отричащ всичко и всички човек, изпълнен с омраза и презрение към миналото и без ясна представа къде иска да отиде и как да го стори?

Ние, членовете на Федерация "Образование", настояваме Министерството на образованието и науката да изпълнява конституционните си задължения с очакваната отговорност и с необходимата твърдост. Протестираме срещу цензурата и вмешателството в съдържанието на научни продукти, каквито са учебниците, и настояваме за безпристрастност и балансираност при създаването на учебните програми.

За Федерация "Образование"

Александър Грозданов

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ