19 Юли 2025събота18:44 ч.

Шум в ефира

/ брой: 72

автор:Павлета Давидова

visibility 159

Бедни ми зрителю, оказва се, че най-големият ти проблем е телевизионното време, отредено за  "решаването на физиологични и хигиенни проблеми". Безброй жалби трябва да са залели СЕМ, за да излезе той със специална позиция за рекламите с дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхут, диария и др.
Никой не копнее да го убеждават как на официални вечеринки симпатични дами носят в дамската си чантичка перилни препарати. Нито пък някой вярва, че като подсвирнеш, анимационен дух ще излъска къщата до блясък. Хич не е приятно денонощно да те убеждават колко прекрасни са новите дамски превръзки. Ако се вярва на телевизията, всеки втори български мъж страда от проблем с простатата, а всяко семейство се осланя на диуретици и сиропи за постигане на ежедневен комфорт. Въпреки това е повече от абсурдно държавният регулатор да се възмущава, че точно тези реклами създавали дискомфорт и се разминавали със стереотипите и очакванията на аудиторията. Защото пък немалко хора имат и тези проблеми.
Нима никой не е сезирал регулатора за кървавите сцени в родни продукции, които не само че също се излъчват във времето, в което "българското семейство традиционно се храни", но и се саморекламират по всяко време с кадри, в които героите размятат буркан с избодени очи? Всъщност бих се радвала преизбраният председател на СЕМ да посочи поне една телевизия, която с изключение на "всяващите дискомфорт реклами" не е показала нито една сцена с насилие. Едничка само! Или кървавите убийства, сцените с насилие и драматичните разкази на хора, преживяли побой, изнасилване и какво ли още не са български стереотип и отразяват очакванията на аудиторията? Сериали и комерсиални предавания бълват жлъч в ефира, а СЕМ мълчи.
Всъщност съветът не каза нищо конретно и за рекламите, решаващи "физиологични проблеми" - всичко е оставено на саморегулация. Познайте дали медиите доброволно ще се откажат от спонсорството на диуретици, шампоани и дамски атрибути... И тази позиция на СЕМ ще си остане шум в ефира.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 6009

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 5616

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 7006

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 6388

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 6074

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 6157

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 5800

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 6074

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 6311

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 6817

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 6362

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ