16 Април 2024вторник19:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Сетихте се

/ брой: 132

автор:Мая Йовановска

visibility 2019

Властта, която Бойко Борисов оглавява вече трети мандат и която докара железницата дотам да има най-малко пътници от 50 години насам, в последно време взе да се сеща за БДЖ.
Първо това направи Борисов, който след евроизборите мина с джипа да нагледа изпълнението на някои жп проекти. И заяви, че правителството продължавало приоритетно с инвестиции в жп инфраструктурата. Приоритетно?! Новата линия поде тези дни и транспортният министър Росен Желязков. Имали ясна визия за комфорта във влаковете и той щял да се усети в следващите месеци. Тъжно комично е това изявление, щото дойде в деня, в който имаше пореден пожар в локомотив на БДЖ. Желязков рече още, че се работело по идеята (от обещание стана идея) да се пътува от София до Бургас за 3 часа. Той стигна още по-далече - откри, че железниците са най-екологичният и най-ефективен транспорт, който в бъдеще ще бъде и най-субсидиран.
Не се учудвайте на резкия интерес към железницата от властта, която бе абдикирала от нейните проблеми. След европейските се задават и местни избори. А БДЖ е с огромно значение не само за връзката между големите градове, но най-вече за малките населени места. Сиреч за всички региони.
Защо се съмняваме? За да се случи всичко това, трябва да бъдат завършени всички ремонти на жп инфраструктурата. А на туй не му се види краят. Макар да бе против, властта реши да има поръчка за нови влакове. Тя щяла да се пусне до края на годината, а нови влакове може да имаме най-рано след 4-5 години. Щели да пускат и поръчка за ремонт на 40-45-годишните локомотиви "Шкода". Ремонтът на мотрисите "Дезиро" се бави повече от две години. А от "Дойче бан" пък щели да купуват вагони втора употреба. Ще, ще, ще...
Желязков, няма как всичко това да се случи така, че да усетим комфорт до няколко месеца. А с наличните возила може само сривът в качеството на услугата да стане още по-голям. Пък нали либерализирахте и пътническите превози, та всеки чужд превозвач може да изхвърли БДЖ от пазара.

Билетът за влак поскъпва с 20% от 7 май

автор:Дума

visibility 300

/ брой: 72

Тецовете в Източномаришкия басейн минават на газ

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 72

Инфлацията леко се забавя, но храните поскъпват

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 72

Заплаха за поливния сезон в Пловдивско

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 72

Разногласия в Тел Авив за отговора срещу Иран

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 72

В Гърция забраниха паленето на огън

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 72

Кипър спира да дава убежище на сирийци

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 72

Накратко

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 72

Широко затворени очи

автор:Мая Йовановска

visibility 323

/ брой: 72

"Наивният" Иран

автор:Юри Михалков

visibility 323

/ брой: 72

Ще изпратим ли на изборите отново бандити във властта?

visibility 295

/ брой: 72

За нов икономически модел в ЕС, базиран на знанието

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 72

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ