24 Април 2024сряда05:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Серийното производство на Ми-38 започва през 2013 г.

/ брой: 284

автор:Желязко Тенчев

visibility 2137

Серийното производство на руския транспортен вертолет Ми-38 ще започне през 2013 г., се споменава в прессъобщението на холдинга "Вертолетите на Русия". Съгласно плановете на компанията публична демонстрация на втория прототип на машината Ми-38 ОП-2 ще се състои през 2011 г. Този вертолет извърши первия си полет на 2 декември т.г. Общо прототипите на Ми-38 са извършили 26 преминавания по полосата на летището и седем полета в режим на зависване и придвижване с малка скорост на неголяма височина. Изпитателният прототип е бил подобрен в сравнение с пър-вата версия на вертолета Ми-38 ОП-1. В него са били усъ-вършенствани хидравличната и горивната система, изменена е конструкцията на лопатите на носещия винт и монтирани пружинно-натоварващи механизми на типовата конструкция. В резултат се е подобрила управляемостта и устойчивостта на Ми-38. Ми-38 ОП-2, извършил първия си полет, е оборудван с турбовалови двигатели PW127T/S, производство на компанията Pratt & Whitney Canada, а също е снабден комплекс за авиониката ИБКВ-38 на компанията "Транзас". През май т.г. генералният конструктор на ОКБ "Мил" Алексей Самусенко заяви, че ОП-2 се явява експортната версия на руския вертолет. Тази машина също може да бъде оборудвана с двигатели ТВ7-117В, руско производство.
В момента Московският вертолетен завод, носещ името на Мил, сглобява третия летателен прототип на вертолета Ми-38 - Ми-382, предназначен за граждански нужди. По думите на Самусенко, "машината се получава съвременна за XXI век; и на пазара ще се бият за нея". Ми-38 извърши първия си полет през 2003 г. Вертолетът развива скорост до 320 километра в час и извършва полети на разстояние до 1,3 хиляди километра. Ми-38 е предназначен за превоз на 36 пътници или за товари с маса до пет тона. Максималната маса на товара на външно подкачаване е до седем тона. По-рано се предполагаше, че серийното производство на машината ще започне през 2015 г.
 

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ