Ремонтите на подвижен състав в БДЖ трябва да приключат догодина
/ брой: 227
В "Холдинг БДЖ" и дъщерното дружество за пътнически превози предстои изпълнението на краткосрочни мерки, е съобщил министърът на транспорта Росен Желязков. "Първо, подобряване на мениджмънта, второ, ремонтиране на подвижния състав - този, който не е в експлоатация, въвеждане на системи, които да следят за доставки, складови наличности и другите ресурси в дружеството. Подобряване на билетоиздаващата система, довеждане до край на обществените поръчки, които са свързани с ремонтната дейност и обновяване на подвижния състав", заявява министърът.
Пред ДУМА председателят на Синдиката на железничарите в България инж. Петър Бунев коментира, че най-големият проблем сега в БДЖ е закъсняването на търга за ремонта на мотрисите "Сименс". Доставката на нови влакове пък може да стане в рамките на 2-3 години. Затова той призова за спешни ремонти.
В началото на седмицата от думите на министъра пред Нова телевизия стана ясно, че повечето локомотиви, с които разполага БДЖ "Пътнически превози", се нуждаят от ремонт, за да се гарантира безопасността при пътуване. По думите му от 154 локомотива в движение 128 са с пробег на лимита си, което означава, че се нуждаят от ремонт, за да се гарантира безопасността. Желязков обаче обяви, че няма да се допуснат компромиси със сигурността.
Преди ден пък стана ясно, че заради спряната поръчка за новите влакове на БДЖ от Комисията за защита на конкуренцията те ще пристигнат след минимум две години. "Новите влакове, когато бъде сключен договор с изпълнител, ще дойдат след две години от сключването на договора, а процедурата още не е стартирала", каза пред БНТ той.