24 Април 2024сряда21:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

(Р)ЕВОЛЮЦИЯ

Рекламата на цигари - от пушещия доктор до импотентния мъж

Щрихи от никотиновия маркетинг от древността до днес

/ брой: 185

автор:Аида Паникян

visibility 1394

Никотиновият и тютюневият маркетинг има своя  многовековна история и развива нови техники в отговор на историческите обстоятелства, обществените и технологичните промени. И, разбира се, законодателството. На същите условия и обстоятелства се подчинява и контрамаркетингът. 

Като нездравословен тютюнът е критикуван още през XVII век. Като омразен за носа, вреден за мозъка, опасен за белите дробове, черния вонящ от него дим го описва през 1604 г. в "Противодействие на тютюна" Джеймс VI от Шотландия и Англия. Няколко години преди това много страни забраняват използването му. Папа Урбан VIII осъжда употребата на тютюн на свети места и заплашва с отлъчване, но папа Бенедикт XIII 100 години по-късно отменя забраната. Е, така е и до днес - ако шефът е пристрастен пушач, той е снизходителен към гнусния навик на подчинените си. Но, ако е решил да спре цигарите, секирата не подбира никого. 

Твърди се, че първата известна реклама на никотин в Съединените щати е от 1789 г. в нюйоркски всекидневник.    

Цигарите били произведени за първи път в Севиля от парчета пури. Британските войници започнали да пушат по време на Кримската война (1853-1856 г.), а Американската гражданска война в началото на 60-те години на XIX в. довежда до увеличено търсене на тютюн от американските войници и в региони, където той не се отглежда. 

В края на 1800 г. движението за умереност

се ангажира с антитютюневи кампании, като акцентира на превенцията на тютюнопушенето, и се появяват твърденията, че тютюнопушенето е пристрастяващо, нездравословно, забавя растежа на децата и е вредно за бременните. Така до 1890 г. 26 американски щата забраняват продажбата на тютюн на непълнолетни. През следващото десетилетие са приети допълнителни ограничения, като забрана на продажбата на скъп кибрит и раздаване на цигари с тях. 

Очевидно в мирно време антитютюневите движения се активират, но във военно време свиват знамената, за да подкрепят своите близки на фронта с каквото могат, дори това да са цигарите, защото предвид неминуемата насилствена смърт, вредите за здравето от цигарите стават по-малко притеснителни. Така по време на Първата световна война са раздавани на американските войници безплатни или субсидирани маркови цигари, а в Северна Америка тези действия се утрояват на всеки 4 години. Така до 1927 г. всички американски щати отменят забраните за тютюнопушене, освен касаещите непълнолетни, а антитютюневите движения съсредоточават усилията си в... антиалкохолните кампании. Така

междувоенният период

дава шанс на тютюневите компании да лансират на широка нога продукцията си, като ангажират цели страници в престижни списания и вестници. Много компании създават лозунги за своята марка и използват знаменитости за тях, в това число и на жени, за да бъде разширен пазарът и сред нежната половина на човечеството, като се насърчава тютюнопушенето като алтернатива на яденето на сладкиши. Тогава цигарите са наречени факли на свободата, като се визира женската свобода. Някои реклами съдържат измислени лекари, уверяващи клиентите, че тяхната конкретна марка е полезна за здравето!?! 

През 1929 г. паравоенното крило на нацистката партия Щурмабтайлунг (познато като СА или SА - на немски ДЩурмови отрядУ, играло ключова роля в издигането на Адолф Хитлер във властта) дори основава компания за цигари като начин да събере средства и да стане по-малко финансово зависима от партийното ръководство. Членовете на СА трябвало да пушат (дори чрез методите на принудата!) марките на СА. Марката дори популяризира политически идеи с комплекти от карти за цигари, показващи исторически военни униформи... През 30-те години на ХХ в. обаче започват да излизат статии, които показват статистически увеличените случаи на рак на белия дроб. Но идва Втората световна война, когато тютюневите компании пращат безплатни цигари на двете страни на фронта. Това е и периодът на най-високи продажби на цигари. Така върналите се от войната войници стават новата група лоялни клиенти на тютюневите компании. Те се превръщат в основните спонсори на радиото в Америка и повечето европейски държави през 40-те и 50-те години. 

Рекламата на цигари използва редица трикове. Никотиновата индустрия насърчава продукти с модифициран риск, за които се предполага, че са по-малко вредни, като печени, "филтърни", ментолови, вентилирани ("леки") цигари. Тези продукти са използвани за възпиране на отказването от цигари. Днес обаче знаем, че "леките" цигари не дават никаква полза за здравето на пушачите, както и редица съвременни продукти. 

През 1954 г. тютюневите компании пускат рекламата "Изявление на Франк", която според медийните специалисти била първата дезинформационна кампания, оспорваща докладите, че пушенето на цигари може да причини рак на белите дробове и да има други опасни последици за здравето, въпреки че солидни статистически доказателства за връзка между тютюнопушенето и рака на белия дроб са публикувани за първи път 25 години по-рано.

През 1964 г., след голям обществен натиск, тютюневите компании създават 

рекламния кодекс на цигарите,

който забранява популяризирането им сред младите.

Е, тютюнопушенето, както и алкохолизмът и наркоманията или пристрастеността към хазарта са въпрос на вътрешна нагласа и убеждение. Опитайте да накарате пушача да спре да е такъв и той ще ви извади куп доказателства в своя полза. Обратното също е валидно. Но факт е, че при големи сбирки, купони, коктейли, банкети и пр. най-много хора се събират около групата на пушачите, защото се твърди, че интересните истории разказват именно те. Добре де, познавам и непушачи, които са адски забавни и съм готова да жертвам няколко цигари, за да чуя техните историйки. 

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ