Няколко думи
Познат номер
/ брой: 29
Престъпните схеми около гордостта на ГЕРБ - автомагистралите, станаха толкова много, че никой вече не се учудва от тях. Преди два месеца кабинетът даде и 1,35 млрд. лв. за 134 км от магистрала "Хемус". Оказа се обаче, че още преди правителственото решение се е знаело кой ще се облажи с тези пари - "Автомагистрали" ЕАД. Целта е ясна. Публиката трябва да остане с впечатление, че щом строителят на "Хемус" е държавна фирма, няма да се краде. А както се оказа впоследствие, нищо не пречи този проект да бъде източен на принципа на черната кутия. Фирмата изпълнител е държавна собственост. В нея ще влязат милиардите, а оттам парите ще поемат към частните подизпълнители, с които са сключени споразумения без конкурс. Този номер явно предстои да се повтори и при магистрала "Струма". Тя е приоритет за пето правителство. През години строителството бе съпътствано от серия от скандали. Последният бе миналата седмица, когато рекламираната, но неработеща електронна система, стана причина за голяма катастрофа на новооткрития 24-километров участък. Сега медийно разследване твърди, че е започнала и работа по отсечката през Кресненското дефиле, преди още да е избран изпълнител. За това, че някой строи магистрала зад гърба на държавата, може да има две причини - своеобразна благотворителност или явно този някой знае, кой ще е победителят в конкурса и вече действа на терен. Не е трудно да познаем кое от двете твърдения е вярно.