07 Март 2021неделя14:57 ч.

Няколко думи

Петилетка за три години

/ брой: 215

автор:Евгени Гаврилов

visibility 638

И в деня, когато отбелязахме 31 години демокрация, от пътната агенция не спряха да ни заливат с жизнеутвърждаваща информация за успехите на новата партия ръководителка в пътното строителство. Половин година по-рано от предвиденото е готов първият участък от 17 км от магистрала "Европа" между Драгоман и Сливница, съобщиха официално от АПИ.

С всеки изминал ден замирисва все по-силно на избори. Поне така изглежда от последните информации на АПИ, от които, освен на асфалт, се носи дъх и на откровена допотопна пропаганда. От нея по всичко личи, че петилетният план ще бъде изпълнен за три години, какъвто лозунг имаше навремето. Вождът е развързал кесията и раздава безразборно и безотговорно - за саниране, за пенсии, за борба с вируса, за заплати. За подправка цяла седмица вече притуря и малко статистика, на която и учителят Му Тодор Живков би завидял.

"Точно 187 километра и 743 метра нови магистрали са построени по времето на управлението на ГЕРБ и Бойко Борисов в периода 2014-2020 г. От магистрала "Струма" са изградени 75,804 км, а от "Хемус" - 22 749 км", съобщи АПИ. Не без Неговото одобрение. След като "Дискавъри" му отказа да прави филм за "грандиозните" строежи, пътната агенция е под ръка за венцехваление.

Разбира се, удобно се премълчава въпросът колко струва това на данъкоплатеца.

В началото на тази година гръмна скандал, след като в Брюксел разбраха, че България ги заблуждава за магистрала "Струма" през Кресненското дефиле с цел да осигури европейско финансиране на проекта. Позицията на ЕК е, че там не трябва магистрала заради слабия трафик. Въпреки това там се строи с народна пара.

Преди пет години бе изработена амбициозна стратегия за съживяване на Северозападна България. Тя обаче се загуби в небитието заедно с "Хемус", за да дойде краят на 2018 г., когато Борисов строи в Министерския съвет кметовете на общините от трасето на аутобана и благосклонно обяви, че дава 1,4 млрд. лв., за да осигури необратимото финансиране на магистралата. Впрочем, в тази стратегия "Хемус" от Ябланица до Велико Търново беше на стойност 890 млн. лв. После излезе повече. Само отсечката от Ябланица до Боаза, дълга 9 км, бе построена за 66 млн. лв. с ДДС. Така, поне на хартия, планът поскъпна с над 400 млн. лв.

Освен това се оказа, че държавната фирма "Автомагистрали", на която бе поверен проектът, строи значително по-скъпо - средно с 3 млн. лв. на километър. За това обаче няма и дума в съобщенията на АПИ.

Както и за нагънатата "Тракия" край Чирпан, за която ще бъдат похарчени стотици милиони за ремонт.

И едно статистическо уточнение - преди 10 ноември у нас са построени 240 км магистрали, което е с 50 км повече от изграденото от Него с нашите пари. Тогава обаче нямаше дитирамби.

Защо сме най-бедни в Европа

visibility 1567

/ брой: 44

Датата

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 44

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ