Омбудсманът: Не спирайте телефоните на хората
Драстично са намалели доходите на гражданите, проявете разбиране, призова Диана Ковачева операторите
/ брой: 68
Омбудсманът Диана Ковачева призова телекомите да не "режат" абонатите си от мобилни услуги в периода на пандемията. Тя е получила жалби на граждани, които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.
Ковачева е изпратила писмена препоръка до ръководствата на трите мобилни оператора у нас с апел гражданите да не биват оставяни без толкова необходимата им по време на извънредното положение телефонна и интернет връзка.
Драстично са намалени доходите на голяма част от гражданите и трябва да се прояви социална чувствителност и разбиране към изпадналите във временно финансово затруднение, пише омбудсманът.
Ковачева е получила жалби на граждани, които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян. В извънредното положение, в което се намираме в момента, не трябва да оставаме без необходимата ни телефонна и интернет връзка, пише тя. "В ситуация като тази мобилната комуникация е особено важна във всяко отношение - тя ни е връзката с роднини, със спешните служби и е част от работата ни. Без нея и социалната изолация е трудно преодолима", пише омбудсманът до мобилните оператори. Тя припомня, че много институции са на дистанционна работа, а децата и студентите - на дистанционно обучение.
Драстично са намалени доходите на голяма част от гражданите и е редно да бъде проявена социална чувствителност и разбиране към проблемите на техните клиенти, изпаднали във временно финансово затруднение, призовава Ковачева. Тя дава пример с доставчиците на комунални услуги, които удължиха сроковете за плащане на месечните сметки и увериха гражданите, че няма да прекъсват тока и водата при неплатени сметки.