24 Април 2024сряда06:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няма кандидати за летище Пловдив

За трети път държавата удължи срока за концесията на аеропорта

/ брой: 230

автор:Дума

visibility 624

Няма желаещи за концесията на летище Пловдив. Това е причината Министерството на транспорта да удължи за пореден път срока за подаване на оферти. Новият краен срок е 25 февруари 2021 г. Това е третото удължаване на втората процедура, която започна в края на февруари 2020 г., малко преди страната да бъде поставена в извънредно положение. Първият срок изтече през април, вторият през юли, а третият в края на ноември.

Кабинетът изпусна възможността да даде летището на концесия още през 2018 г., когато имаше двама кандидати. За победител в надпреварата беше обявен китайско-холандски консорциум, който впоследствие се отказа. Вторият класиран - българското обединение между "Тракия икономическа зона" и автотранспортната компания ПИМК, обещаваше да вложи в развитието на летището 130 млн. лв. през следващите 35 г. Тяхната оферта получи дори подкрепа от местната власт, но правителството не сключи договор с втория класиран. Официалният мотив беше, че е по-добре процедурата да се проведе по новия Закон за концесиите. Заради връхлитането на пандемията от КОВИД-19, която никой не бе предвидил, сега намирането на концесионер вече е трудна задача.

Новата концесионна процедура на летището в Пловдив е с по-занижени изисквания към кандидатите, но с претенция за повече инвестиции спрямо провалилата се. Сега държавата иска да получи еднократно плащане от 150 000 лв. без ДДС в началото на концесията. Търсеното минимално възнаграждение изглежда същото като при предишната процедура. То ще е с фиксирана и променлива част. Фиксираното концесионно възнаграждение е не по-малко от 100 000 лв. без ДДС годишно, а плаващото - не по-малко от 5% от общия размер на нетните приходи от всички дейности на летището. Минималните очаквани инвестиции са 100 млн. лв. Оценява се, че за 35 г. на концесията бъдещият концесионер ще може да събере поне 100 млн. европриходи, като с възможните удължавания те могат да достигнат 132 млн. евро при 4% дисконтов процент.

Изискванията към бъдещия концесионер са да повиши носимоспособността на пистата и на пътеките за рулиране, за да могат да кацат по-големи и тежки самолети. Да построи карго терминал с перон и поне 3 стоянки, да разшири съществуващия паркинг, страничните ивици на безопасност на пистата, да построи нова ограда с видеонаблюдение на нея, нова отводнителна система, хангари и т.н. От кандидатите се изисква още да са оперирали поне едно международно летище с минимум 450 000 души пътникопоток за не по-малко от 5 г. през последните 10. Да са с регистриран капитал поне 1 млн. лв., а балансовата стойност на дълготрайните активи за последните 3 години да е поне 40 млн. лв.

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ