28 Март 2024четвъртък18:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нови батерии за електромобили се зареждат само за 10 минути

/ брой: 210

автор:Дума

visibility 989

Нови батерии за електромобили се зареждали само за 10 минути, но събирали достатъчно заряд за изминаването на над 300 километра. Твърдението е на учени от Щатския университет на Пенсилвания, които публикуваха изследването си в списание "Джаул". Този метод на зареждане ще реши един от основните проблеми на изцяло електрическите коли, пише АФП. Сегашните батерии нямат подобни способности, защото литият в тях не може да понесе толкова мощен заряд за кратко време и започва да се втвърдява около анодите, което значително скъсява живота на батерията.

Според Чао-Янг Уонг от Щатския университет на Пенсилвания ефектът може да се избегне, като цялата батерия се нагрее до около 60 градуса по Целзий.

Експериментите се оказали успешни, но засега остава проблемът как да бъде направено устройството, което загрява батериите по-малко, за да бъде приложимо във всекидневието.

Поради големите количества електроенергия, с които ще бъде захранвана батерията през тези 10 минути, има нужда и от допълнителни гаранции за безопасността на системата.

"Бързото зареждане е необходимо на електрическите автомобили, за да могат да се конкурират с традиционните. То е едно от най-силно търсените неща в разработката на тази технология", казва Рик Саклибън от Американското общество на химиците.

Автомобилите от актуалното поколение на Тесла имат нужда от поне 30 минути зареждане, с което получават само частичен заряд.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 260

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 240

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 215

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 327

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 278

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 297

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ