24 Септември 2020четвъртък11:43 ч.

Новата Toyota RAV4 надрасна класа си

/ брой: 300

автор:Дума

visibility 1944

Първите изображения на четвъртото поколение на Toyota RAV4 се появиха преди месец, а премиерата на колата се състоя на автосалона Лос-Анжелес преди две седмици. Независимо че предишното трето поколение на колата се прави от седем години насам, тя се радва на устойчиво търсене и няма съмнение, че дори да нямаше смяна на поколенията, тя би продължила да се продава с успех поне още две години. Но пазарните правила налагат подмяна на модела, особено за основните му пазари като Щатите и Япония, където интересът към него постепенно намалява.
Toyota RAV4 в четвъртото си поколение не учудва с някакви революционни промени, като още при първата поява на папаршките снимки беше ясно, че външността ще е изпълнена в стила на новия хечбек Auris и неотдавна обновения компактен ван Verso. Така че екстериорът на колата не предизвиква някакви особени емоции, нещо напълно във фирменния стил и на другите модели на японския автогигант.
Това, което учудва в новия модел, са неговите габарити. Сега Toyota RAV4 смело може да се нарече надраснала своя клас С+, защото дължината на машината е увеличена с 20 см до 4,65 м, а междуосието с 10 см  до 2,66 м и фактически новото "рафче" вече не е конкурент на Nissan Qashqai и Volkswagen Tiguan, а на Mitsubishi Outlander и Nissan X-Trail, с които се изравнява по размери.
Независимо от "растежа" на колата, не се предвижда седемместен вариант, а допълнителните сантиметри са "пожертвани" в полза на пътниците отзад и за увеличаване обема на багажника. Сега може да се вози 547 литра багаж, което е със 137 литра повече отколкото при предишното поколение на колата и с 68 л повече от това, което предлага Nissan X-Trail.
Японците обещават напълно приемлива за автомобил тип "паркетник" проходимост в оф-роуд условия. Многодисковият съединител в задвижването на задните колела е доработен и както преди може да се блокира принудително от водача, докато просветът си е на оф-роуд автомобил - 190 мм.
За пазара в Северна Америка колата ще се предлага с два бензинови мотора - с ходов обем 2,5 л (178 к.с.) и 3,5 л (268 к.с.). В Европа базовият вариант ще има сегашният двулитров мотор с мощност 145 к.с., с който ще се агрегатира или шестстепенна механична кутия или вариатор. По-скъпа ще е версията с 2,5-литров мотор с мощност 180 к.с. от Toyota Camry, която ще има и шестстепенен автоматик. За колата Toyota ще предлага и дизелна модификация с 2,2-литров мотор D-4D с мощност 150 к.с.
Обилието на "копчалъци" в интериора и промененият дизайн не оставят никакво съмнение в повишаването цените на автомобила. Както и преди колата ще е достъпна, както със задвижване само на предния мост, така и на двата. Друга особеност в новия автомобил е отварящата се нагоре, а не настрани като досега задна врата, както и преместената под пода на багажника резервна гума. Срещу доплащане се предлага вариант на задната врата с електрозадвижване. Централната конзола вътре е асиметрична, а в списъка на опциите се е появила дългоочакваната камера за гледане какво става зад колата.
Реално погледнато, новата Toyota RAV4 вече не е този компактен и прост автомобил, който беше първото поколение, а напълно сериозен, достатъчно голям и добре оборудван кросовър.
Цените за Европа и у нас засега са неизвестни, но при всички положения ще подскочат нагоре в сравнение с това, което се иска за сегашното поколение, което и сега е доста трудно да причислим към категорията на "достъпните" автомобили. В същото време главният конкурент Volkswagen Tiguan в базово изпълнение е по-евтин, както и Kia Sportage. Естествено, степента на доверие към марката Toyota у клиентите е достатъчно висока, но купувачите у нас все повече предпочитат да "гласуват" с парите си, а не със сърцето и предубежденията си, на базата на предварителни сметки, какво ще им струва покупката, както и последващата експлоатация на автомобила.
Така че приемането на новия автомобил на пазара, пък и не само за него и останалите модели на Toyota, както и на всички останали пазарни предложения вече зависят най-много от цената.


Свършиха противогрипните ваксини по аптеките

автор:Дума

visibility 54

ДПС иска оставките на Борисов и Радев, но не и на Гешев

автор:Дума

visibility 101

Цяла нощ издирват 2-годишно дете, изчезнало в Якоруда

автор:Дума

visibility 90

Ръст на положителните проби за COVID-19

автор:Дума

visibility 108

Колекторите нямат право да тормозят длъжници на работа

автор:Дума

visibility 178

/ брой: 181

Само столичното парно има проблем с фактурите

автор:Дума

visibility 190

/ брой: 181

Борисов ни обяви за стратегически газов център

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 181

Фирмите няма да губят компенсациите за вируса при запори

автор:Дума

visibility 180

/ брой: 181

Трюдо обяви втора вълна на КОВИД в Канада

автор:Дума

visibility 31

Остър сблъсък между Китай и САЩ в ООН

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 181

Берлин отхвърля условията ни към Скопие

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 181

ЕС предлага задължителни правила за миграцията

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 181

ORF: Борисов използва коронакризата за натиск

автор:Дума

visibility 3

Гоце Делчев: Македония ще се обедини с България

автор:Христо Георгиев

visibility 330

/ брой: 181

За някои дреболии, които не са дребни

visibility 237

/ брой: 181

БСП и "войните срещу цивилизацията"

автор:Мирослав Попов

visibility 244

/ брой: 181

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ