28 Март 2024четвъртък23:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новата А-класа на Mercedes - нищо общо със старата!

/ брой: 180

автор:Дума

visibility 2755

С новата А-класа Mercedes-Benz обръща нова страница за предложението си в компактния сегмент. Разликата между новата А-класа и старата не е само в дизайна, но и в подхода към колата - новото поколение е ориентирано към по-динамично каране и по-голямо удоволствие от вземането на завоите, докато предишното залагаше повече на не толкова динамичното, а по-комфортно изминаване на разстоянието от точка А до точка Б. Новата А-класа е малък агресивен хечбек, предназначен за по-млади и активни в живота купувачи, докато сегашното поколение имаше средностатистическа възраст на купуачите си от 49 години.
Колата е с подчертано емоционален дизайн и с мощни двигатели от 80 кВТ (109 к.с.) до 155 кВт (211 к.с.), има изключителна икономичност с емисии от едва 98 г CO2/км и най-добрия в своя клас коефициент на въздушно съпротивление - 0,27. В същото време новият модел не пропуска да подчертае факта, че за Mercedes-Benz безопасността не е въпрос на цена - в стандартното оборудване е включена системата за предотвратяване на сблъсък COLLISION PREVENTION ASSIST.
С атлетично купе, строг немски изглед, нестандартни страници и относително компактна на вид, колата не лъже с нищо зрението - дължината на варианта с пет врати е 4292 мм, а ширината и височинана 1780 и 1433 мм съответно. Колата е развита върху новата платформа с предно предаване с предно окачване тип McPherson и задно мултилинк (с пръти), кормилното управление е с електромеханично усилване. Вариантите на тапицерията са три - плат, комбиниран от тъкан и изкуствена кожа, и натурална кожа, а като алтернатива на стандартните седалки се предлагат спортни с интегрирани подглавници.
Спортните модификации са две - A 250 и A 220 CDI. При първата моторът е турбо, 2 литра с директно впръскване на горивото и мощност 211 к.с., а при втората турбодизел 2,1 л с мощност 170 к.с. При по-простите и по-евтини варианти - Mercedes A 180 и A 200, е използвана бензинова турбочетворка 1.6 л, в която за пръв път е използван механизъм за променлива регулировка на хода на смукателните клапани Camtronic, развиваща съответно мощност от 115 и 156 к.с. Тук са и двете дизелови модификации - A 180 CDI и A 200 CDI, които имат еднакъв по ходов обем мотор 2,1 л, но с различни нива на мощности - 109 и 136 к.с. И при четирите варианта стандартна е шестстепенна механична предавателна кутия, а като екстра се предлага роботизиран седемстепенен автоматик 7G-DCT. Всички модификации на колата стандартно са със системата за икономия на гориво start/stop, а като опция се предлага за вариантите Urban и Style спортно окачване със скъсени пружини. Най-мощният вариант на новия модел ще носи типичното обозначение AMG и ще предлага мощност от почти 300 к.с.
Въпреки че засега това е най-малкият и базов Mercedes, оборудването му е като при по-големите и скъпи модели. За пръв път в историята на модела A-клас в списъка на оборудването фигурира системата за превантивна безопасност Pre-Safe, базова е технологията Collision Prevention Assist, помагаща избягването на удар с преден спиращ автомобил. Налице са и системата за автоматично паркиране, двойноксенонови фарове с "интелектуално" управление, система за следене на хоризонталната маркировка и слепите зони, активен круз-контрол.
Малко история
С какво ще запомним първото поколение Mercedes A-клас? Може би с необичайната за хечбек от голф-класа почти миниван-външност. И с направо позорния дебют през 1997-а. Тогава "гадните" шведски автожурналисти от списание Teknikens varld при изпълнение на т.нар. тест на лоса (имитация на заобикаляне на внезапно изникнало на пътя препятствие) обърнха колата на покрив в жалките 60 км/ч. Производството беше прекратено, немците в спешен порядък преоборудваха колата със система за стабилизация и си взеха обратно вече продадените близо 3000 коли. Лошият старт обаче не попречи на хората на трилъчната звезда да продадат след това за седемте години съществуване на модела над един милион екземпляра.
"Бейби-Бенц"-ът имаше доста просторен салон при компактни габарити - дължината и ширината на колата бяха съответно 3606 и 1719 мм, а междуосието 2423. Предлагаше се и вариант с удължено със 170 мм междуосие, бензиновите мотори бяха само с атмосферно пълнене - 1.4 л (82 к.с.), 1.6 л (82-102 к.с.), 1.9 л (125 к.с.) и 2.1 л (140 к.с), а дизелът един - 1,7 л с четири варианта на мощности - 60, 75, 90 и 95 к.с.
Второто поколение на Mercedes A-клас - серията W169 (2004-2012) нямаше сериозни промени - същият хечбек с вид на миниван. Колата стана по-безопасна заради използването на повече високоякостна стомана и повечето - 8 въздушни възглавници. Пораснаха общата дължина и междуосие - до 3838 и 2568 мм съответно и обемът на багажника - на 435-1370 л вместо 390-1040 л.
Предното окачване остана като при предишния модел, но отзад вместо независимото окачване се появи торсионен мост. Моторите при бензина намаляха с един - 1.5 (96 к.с.), 1.7 л (118), 2.0 л (136) и беше добавено турбо на последния, като този вариант предлагаше мощност от 193 "кончета". Повишен беше и ходовият обем на турбодизела на 2 литра, чийто мощностен диапазон достигна рамките на 83 - 142 к.с. Не се предлагаше класически автоматик, а само механична кутия и вариатор. Вариантите на купето бяха с три  и пет врати, правени в Германия, Унгария и Тайланд.
Малко подробности за новата кола
Климатичната инсталация на новата А-класа е с механично регулиране на разпределението на въздушния поток, с противопрахов филтър и режим на рециркулация с комфортна функция (затваряне на прозорците). С 3-спицов мултифункционален волан с 12 бутона, тонирани в зелено термоизолационни ел.стъкла и отопляемо задно стъкло с таймер, както и 3-точкови обезопасителни колани и много други, базовата конфигурация на този автомобил предлага висококачествено пълно оборудване.
Новата А-класа се предлага със специални предложения в линиите "Urban", "Style" и "AMG Sport", три конструктивни пакета - "Нощ", "Ексклузив" и "AMG Ексклузив" и още много други екстри, които могат да бъдат добавени, така че моделът да се приспособи към всеки индивидуален вкус и предпочитания.
Специални допълнения в новата А-класа, познати ни досега с присъствието си в по-високия автомобилен клас на Mercedes-Benz, са например адаптивните би-ксенонови светлини Intelligent Light System, които включват различни режими на осветяване (по магистрален път, в мъгла, за допълнително осветяване в завои, ел.регулиране на предна дясна седалка с памет, активен паркинг асистент с PARKTRONIK. И трите линии предлагат спортни седалки с интегрирани подглавници и контрастиращи шевове, които могат да се комбинират с всички видове двигатели.
Бордната информационна система COMAND Online предлага 7ТТ цветен TFT дисплей, DVD-Audio/Video, HDD-навигационна система (включваща безплатна актуализация в оторизираните сервизи за период от 3 години от датата на първата регистрация), вградени интернет услуги и интернет браузър. MUSIC REGISTER функцията е с обем 10 GB за компресирани музикални файлове (mp3, wma), и предлага визуализиране обложката на албумите, слот за SD-карта и гласова командна система LINGUATRONIK. Приложението "Новини" (с помощтта на интернет връзка) позволява лесно, бързо и достъпно научаване на последните новини от света.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ