19 Април 2024петък02:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Норвегия обмисля "плаващи" тунели

/ брой: 153

автор:Дума

visibility 592

Норвегия планира да изгради "плаващи" тунели, съобщи агенция Фокус, като се позова на Си Ен Ен. Системата от съоръжения ще свързва южната и северната част на страната и ще струва поне 40 млрд. долара. Сега, за да се стигне например от южния град Кристиансанд до северния Трондхай покрай западното крайбрежие, трябва да се пътува 21 часа и да се сменят седем ферибота, ако сте с кола.

Плановете предвиждат до 2050 г. да бъдат построени редица мостове и най-дълбокият и дълъг тунел в света, който да минава на дълбочина от 392 метра под морското дъно и да бъде 27 километра дълъг. Освен тях има идея да бъдат създадени потопени на 30 метра под водата тунели, които медиите наричат "плаващи". Те ще бъдат използвани за пресичането на фиордите, когато не може да се изгради мост. 

Изработените от бетон "плаващи" тунели ще бъдат закотвени за морското дъно или прикрепени към понтони над водата, между които да преминават корабите. 

Идеята за потопен плаващ тунел не е нова. През 1882 г. британският военноморски архитект Едуард Рийд предлага плаващ тунел през Ламанша, но идеята е била отхвърлена.

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 409

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 335

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ