20 Юли 2025неделя00:12 ч.

Nissan Qashqai II - обновяване на бестселъра

/ брой: 132

автор:Дума

visibility 1900

Световният бестселър на Nissan и първопроходец в сектора на компактните кросовъри - моделът Qashqai, през следващата година ще бъде сериозно обновен с появата на второто му поколение. Когато в началото на 2007 година колата се появи на бял свят, едва ли някой можеше да предположи колко ще е светъл пазарният й път. Но още първите месеци на продажби показаха, че с Nissan Qashqai японците са уцелили десетката. Новите коли се разграбваха като топъл хляб, в доста страни за тях имаше и сериозно чакане. Ситуацията не е особено променена и днес - търсенето в Европа изпреварва предлагането заради ограничения капацитет на завода на Nissan в английския град Съндърленд, работещ на предела на мощностите си.
Реално погледнато, първото поколение на Nissan Qashqai би могло да остане на конвейера поне още пет години - при такова търсене едва ли купувачите биха придиряли много за "възраст". Още повече че през 2010-а колата беше модернизирана и получи нова "физиономия". Японците, обаче, не искат да рискуват, почивайки на стари лаври и през пролетта, на автосалона в Женева показаха концептуалния си кросовър Nissan Hi-Cross, за който се очаква следващия март, отново в Женева, да излезе като серийно изпълнение на Nissan Qashqai II.
Според хората на марката, габаритите на колата ще останат същите - дължината на Qashqai второ поколение ще е към 4,33 м. Кардинални промени се очакват в салона. Според създателите на новата кола, тя няма да остъпва по нищо в това отношение на евроконкурентите си BMW X1 и Audi Q3, и дори ще ги превъзхожда.
Старият добър 1,6-литров бензинов мотор с мощност 117 к.с. заминава в пенсия, на  негово място, по принципа на даунсайзинга, идва 1,2-литров турбомотор с мощност 113 к.с. (190 Нм). От Nissan обещават, че средният разход на гориво ще е малко над пет литра на сто километра път, а изхвърляните вредни вещества няма да са повече от 120 г/км. Не по-малко интересен е дизеловият мотор 1,6-литра с мощност 128 к.с., чиято икономичност е още по-добра - средният разход на гориво се обявява на ниво от 4,7 литра, а изхвърляният въглероден двуокис ще е 105 г/км. И тези показатели са постигнати без приелата вече всеобща форма на почти побъркване на тема хибридизация. Новата кола е поредното доказателство, че грамотно конструиран и добре пресметнат дизел почти по нищо не остъпва на прехвалените и модни хибридни задвижвания.
Представянето на концептуалния Nissan Hi-Cross с хибридно задвижване е по-скоро поклон по посока на модата, отколкото разкриване на "истината" за серийните машини, които ще бъдат именно с нормални мотори, докато хибридният вариант едва ли ще се появи скоро на пазара, ако дори изобщо бъде включен в плановете за производство.
Засега не се очертават някакви видими недостатъци на новия Nissan Qashqai, напротив, колата идва с доста по-стилна външност със заемки от премиалния модел Nissan Murano, съвремени икономични мотори и качествен салон. Първото поколение имаше още един много сериозен коз - приемливата цена, която, честно казано, беше главният "виновник" за пазарния успех на модела. Едва ли този коз ще остане в сила и за второто поколение. Японците отсега наблягат върху "премиум" характера на кросовъра второ поколение, което означава, че ще искат и повечко пари за него. Затова е трудно да се каже дали колата ще има същия успех като първото поколение.
Още в началото на тази година босът на глобалния алианс Renault-Nissan Карлос Госн обяви доста амбициозни планове за развитие на автогиганта, сред които е и постигане на максимална печалба от всяка продадена кола. Естествено, добре и престижно е, когато няколко модела на даден производител водят в класациите по броя продажби, но доста по-важен показател е доходността на всеки продаден екземпляр. Изглежда целта е Nissan Qashqai II да стане кола, от която Nissan иска да спечели максимално, както това става именно при колите от премиум-сектора на пазара, при които маржовете са два-три пъти по-високи от тези при т.нар. "бюджетни" модели.
Но Nissan Qashqai засега се асоциира в съзнанието на купувачите с идеята за относително достъпен кросовър. Така че на колата й престои сериозната задача да преобърне, ако може, този стереотип и да "форматира" отново имиджа си като автомобил от по-висока категория. Впрочем окончателните планове на Nissan ще станат известни не толкова бързо, защото се планира пускането на Nissan Qashqai II в продажба не по-рано от февруари 2014 година.
 

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 6905

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 6543

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 7839

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 7290

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 6965

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 6995

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 6784

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 6982

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 7166

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 7660

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 7251

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ