25 Април 2024четвъртък13:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Не стигат пилоти за гражданската авиация

/ брой: 57

автор:Дума

visibility 570

Десет на сто пилотите на българските авиокомпании са чужденци. Това каза Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании, при годишния отчет на авиационния пазар. У нас работят италианци, словенци, французи, сърби, хървати, македонци, поляци. Недостигът на година е около 20-30 пилоти при 750 лицензирани. Светослав Станулов напомни, че вече десет години в България стои въпросът за държавната поръчка при обучението на пилоти, но досега няма резултат, въпреки че обучението в нашата страна е в пъти по-евтино, отколкото в други европейски страни, и струва около 40-50 хиляди евро.

Йовко Йоцев, главен секретар на АБА, подчерта значението на подготовката и обучението на пилотите, в съответствие с европейските изисквания. "Българските авиокомпании са добре приети на европейския авиационен пазар заради стандарта при поддръжката на безопасност, които са същите като на нашите контрагенти. Българските пилоти преминават обучение с тренажори, което е на световно ниво и се дължи на промяна в симулаторните комплекси", подчерта той.

Йоцев съобщи обаче, че според изследване за необходимостта от пилоти в световен мащаб за периода 2017-2031 г. те трябва да са 537 хиляди, но до такъв брой няма да се достигне, защото капацитетът е хиляда нови пилоти на година. Като причина за това той посочи и недостатъчното обучение.

Министърът на транспорта Росен Желязков поздрави авиокомпаниите за добрите резултати. През 2018 г. през българските летища са преминали близо 12 млн. пътници, ръстът е 9,2%. Авиационният парк е от 60 самолета, 39 от тях са пътнически. 35% от машините работят на външния пазар - предимно в Европа, което показвало, че отговарят на евростандартите.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 191

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 232

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 200

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 163

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 189

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 184

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 183

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ