Наздраве с Джокондата
/ брой: 75
Всички пари на света не могат да купят онова, което се предоставя даром, вдъхновено от безграничието на човешката глупост. Поредното потвърждение на тази максима е нелепата пиар акция, обещаваща една нощ в Лувъра на най-изкусния словесен жонгльор, успял да се аргументира в 800 думи защо се смята за "най-добрия гост на "Мона Лиза".
На победителя, написал най-убедителното (извинете за израза) есе, е обещан аперитив пред портрета на Джокондата, вечеря пред статуята на Венера Милоска и ексклузивен акустичен концерт в апартаментите на Наполеон III, като на сутринта ще получи и закуска в леглото, опънато в прочутата стъклена пирамида край световноизвестния музей.
Досега влизането в Лувъра (и други подобни галерии) в часове извън официално обявените и достъпните за посетителите бе не само немислимо, но и се смяташе за криминално деяние. Нездравото човешко любопитство какво се случва в залите, събрали част от най-великите шедьоври на изобразителното изкуство, когато от тях излезе и последният ценител или турист, дори вдъхновява за създаването на филма "Нощ в музея". Киноманите помнят в каква вакханалия на безумната фантазия и лошия вкус се превърна тази идея на екрана. Дали и в реалността ще е същото - ще стане ясно след няколко седмици, ако наистина се стигне до превръщането на най-големия национален музей на Франция в бар, където се разменят наздравици, колкото и изискани да са те.
И на децата е ясно, че една от емблемите на Париж, която в продължение на десетилетия оглавява всички възможни списъци като най-посещаваната в света, не се нуждае от толкова абсурдна кампания. Живеем обаче във време, когато на онлайн платформи за краткосрочно наемане на жилища се позволява да използват като евтина реклама дори Лувъра.