28 Септември 2024събота01:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

LADA написа страница в историята на световния автомобилен спорт

/ брой: 235

автор:Дума

visibility 80

В първия от двата кръга на световния пистов шампионат на китайска земя нещата се развиха изненадващо и вълнуващо, а феновете на спорта поздравиха възторжено двама не съвсем очаквани герои-победители. Екс-световният шампион - британецът Роб Хъф, написа историческа страница в историята на руската марка - автомобил на Лада за пръв път печели кръг от световен автомобилен шампионат! Заслужена награда за изключително напрегнатата работа на пилота и екипа, воден от Виктор Шаповалов!
На 5-и октомври в деветия кръг на шампионата WTCC в Пекин Роб Хъф завоюва за руския отбор LADA Sport първата в историята му победа, както и първата за Лада победа в световен автомобилен шампионат. Тръгвайки от първото място на стартовата решетка, англичанинът проведе блестящо тактически и стратегически надбягването, не давайки и най-малък шанс на преследващите го съперници. За пръв път в историята руският химн прозвуча по време на церемония за награждаване във WTCC, пък и в който и да е друг шампионат на FIA, и победата на руския отбор с автомобили LADA в престижната световна серия на автомобилния спорт несъмнено получава заслужено място в историята на руския и световен автомобилен спорт. 
Порасналата конкурентоспособност на пистовия вариант на модела LADA Granta стана ясна за конкуренцията още в свободните тренировки и квалификацията за време. Настройките на автомобила отлично паснаха за късия и начупен профил на пистата в китайската столица Goldenport Circuit Park.
В първото състезание (за всеки кръг на WTCC те са по две) не се размина без аварии и рестартиране. Английската двойка пилоти на Лада – Томпсън и Хъф, водеха битка с два от трите ситроена и завършиха пробягването съответно на седмо и осмо място, а руският пилот на отбора Михаил Козловский успешно отрази атаките на опитния пилот Том Коронел с Chevrolet и завърши гонката на 11-о място. За съжаление заради технически проблеми руснакът не успя да стартира във втората гонка.
На стартовата решетка за второто състезание в първите две редици имаше две машини лада – Хъф на първа и Томпсън на трета. Световният шампион за 2012-а година Роб Хъф напълно потвърди в състезанието статута си на топ-пилот – стартира отлично и веднага направи откъсване от вървящите зад него Том Коронел и деветкратният световен рали-шампион Себастиян Льоб със Citroen, който успя на старта да изпревари Томпсън. През всичките 26 обиколки Хъф оглавяваше колоната и закара победно своята LADA Granta до финалната линия под аплодисментите от бокса на целия си отбор LADA Sport. Джеймс Томпсън финишира шести, добавяки още повече точки в сметката на отбора.
 „Аз съм на седмото небе и съм препълнен с емоции“ - не криеше радостта си Роб Хъф - „Тази победа още един път потвърждава правилото и факта, че ако се трудиш яко и неуморно, можеш да постигнеш всичко! По време на предишния кръг в Аржентина вече достигнахме подиума на победителите, качвайки се на второто място, а днес сме вече на върха. Отборът извърши наистина луда работа през целия сезон и сега колата е в отлично състояние и форма. Пробвахме вече вкуса на победата и мисля, че всички вече трябва да свикват да виждат представител на LADA на подиума!“
Ръководителят на отбора Виктор Шаповалов добави: „Пътят ни към победата беше дълъг, но никога не се предавахме и винаги вярвахме, че LADA може да побеждава! Всички сме невероятно щастливи и днешният резултат ни вдъхновява още повече и ни мотивира за по-нататъшни успехи.“
След деветия кръг Роб Хъф е на десето място в генералното класиране за пилотите с 66 точки, Джеймс Томпсън е четиринадесети с 19 т., Михаил Козловский шестнадесети с 11. В отборното класиране LADA има 305 точки.
Следващият етап на WTCC е днес и утре в Шанхай.
Технически характеристики на LADA Granta TC1
Купе  - седан, със заварена предпазна тръбна клетка за безопасност и четири врати
Габарити – дължина 4479 мм, ширина 1950 мм, междуосие 2556 мм
Минимално тегло – 1100 кг включително с пилота
Двигател – ходов обем 1,6 л, максимална мощност 380 к.с., максимален въртящ момент 440 Нм при 3500-4000/мин. Диаметър на цилиндъра – 83,05 мм, ход на буталото 73,7 мм, степен на сгъстяване 12,5:1, система за управление на мотора - Magneti Marelli
Трансмисия – предавателна кутия Hewland – 6 степени, с последователно включване на предавките
Задвижване на предния мост: водещи колела - предни
Съединител – карбонов, двудисков на фирмата AP Racing
Междуколесен диференциал – дисков с повишено съпротивление
Окачване – предно и задно тип McPherson, цилиндрични пружини, газови амортисьори с реглаж по три параметъра, регулируем стабилизатор
Кормилно управление с хидроусилване
Спирачна система – двукръгова без усилвател, но с регулировка за разпределението на спирачното усилие между двете оси. Предни спирачни апарати с четири бутала на фирмата AP Racing, вентилирани спирачни дискове с размер 378,5 мм, задни спирачни апарати с по две бутала отново на AP Racing, задни спирачни  дискове също с вентилация и диаметър 280 мм
Алуминиеви джанти с размер 10х18

 

58% от българите печелят колкото за разходи

автор:Дума

visibility 931

/ брой: 184

Плоският данък е по-изгоден за богатите

автор:Дума

visibility 1177

/ брой: 184

Забраняват да си продаваме колата на части

автор:Дума

visibility 972

/ брой: 184

Такситата с двойна тарифа по празниците

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 184

ЕС започва преговори с Албания за членство

автор:Дума

visibility 1126

/ брой: 184

Русия променя ядрената си доктрина

автор:Дума

visibility 1356

/ брой: 184

Призив за край на огъня между Израел и Ливан

автор:Дума

visibility 1306

/ брой: 184

Накратко

автор:Дума

visibility 2746

/ брой: 184

Кметът-бомба

автор:Александър Симов

visibility 2108

/ брой: 184

Линията на осъдените души

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1332

/ брой: 184

За колко ни оценяват

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1321

/ брой: 184

Глобалният мир е пред безпрецедентна заплаха

автор:Дума

visibility 1218

/ брой: 184

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ