29 Март 2024петък15:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

L-39NG извърши първия си полет

/ брой: 1

автор:Дума

visibility 1624

На 22 декември извърши първия си полет най-новият чешки реактивен учебно-боен самолет L-39NG (нова генерация), дълбока модернизация на добре известния и в България L-39 “Албатрос”, производство на компанията “Аеро Водоходи Еърспейс”. 

За пръв път, припомня блогът bmpd, проектът за модернизация на “Албатрос”-а бе представен на авиосалона в британския град Фарнбъроу през 2014 г. Разликите със стария L-39 са преди всичко в новия двигател “Уилямс Интернешънъл” FJ44-4M с цифрово управление. В сравнение със съветския АИ-25ТЛ той ускорява по-бързо, има по-малък разход на гориво, няма нужда от спомагателен силов агрегат, има по-голям ресурс и е по-евтин за обслужване. Освен това сам по себе си е по-лек със 100 кг, а след като отпадне необходимостта и от спомагателните агрегати, нужни на АИ-25ТЛ, се икономисват още 200 кг от теглото на самолета. 

L-39NG е с ресурс от 15 000 часа има подобрен обзор от кабината и ново крило, което частично е изработено от композитни материали. В него са разположени и горивните резервоари. В кабината на пилота са монтирани многофункционални индикатори, съвместими с очила за нощно виждане. Бойното радиоелектронно оборудване, чешко производство, има модулна архитектура и дава възможност за виртуално обучение. 

Учебно-бойният самолет разполага с пет точки за окачване на въоръжението - четири под крилата и една под фюзелажа. “Аеро Водоходи” смята, че L-39NG ще бъде логичният избор на онези военновъздушни сили, които имат на въоръжение по-старите L-39. Компанията оценява потенциалния пазар на учебно-тренировъчни реактивни самолети в следващите 15 години на 3000 машини. Чехите имат амбицията да заемат достойно спрямо техните възможности място в него.2003 -

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ