КТ "Подкрепа" срещу стандарт на МОН за развитие на учителите
/ брой: 184
От Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" се обявиха против текстове от Държавния образователен стандарт за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти, представен преди няколко дни от Министерството на образованието и науката. Безкрайно сме озадачени от представения за обществено обсъждане проект, част от него не кореспондира с договорените текстове по време на работната група, заявяват от синдиката. В позицията се посочва, че педагогическите специалисти са вече повече администратори, отколкото педагози, а непедагогическите дейности не са обезпечени финансово.
Според проекта на МОН двете кариерни учителски длъжности са с неясен мандатен статут. Проектът не дава отговор на задавания вече седем години въпрос кариерните длъжности "старши учител" и "главен учител" за какъв период са. Ако са мандатни, наредбата не дава яснота за отнемане на кариерните длъжности, коментира Юлиян Петров, председател на синдиката.
Синдикат "Образование" предлага на МОН да приложи алтернативен подход, като учителят или директорът да избират професионална квалификационна степен или задължителната квалификация, измерена в квалификационни кредити.