25 Април 2024четвъртък04:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Интервю

Крум Дончев: Битката за България има смисъл

Изток и Запад в Европа трябва да останат единствено географски, а не социално-икономически понятия, смята кандидатът за евродепутат

/ брой: 91

автор:Павлета Давидова

visibility 1752

Крум Дончев e автомобилен състезател и многократен шампион на България. Има повече от 20 години професионален опит в сферата на транспорта и логистиката. Над 7 г. е търговски директор в компанията за логистика "Жефко България" ЕООД. Работил е в Центъра за бойна подготовка и спорт към МВР от 2005 до 2015 г. Владее английски, италиански, руски и сърбохърватски език. Кандидат за евродепутат от листата на "БСП за България".

"БСП ми даде енергията на младостта, знанието и мъдростта на опита"

- Г-н Дончев, има ли нещо общо между автомобилните състезания и предизборната надпревара?

- Общото между двете е националната кауза - България. Подготовката и за двете надпревари изисква сериозен професионализъм, максимална концентрация, отдаденост и не на последно място - отборен дух. Изграждат смели, достойни и честни хора, които имат собствено мнение и са готови да го отстояват. При спорта залогът е далеч по-малък за разлика от предизборната надпревара - от нейния изход зависят хиляди човешки съдби и бъдещето на България. Теренът, на който се провежда политическото състезание, са изборите. Всеки българин трябва да почерпи от достойнствата на спорта, да прояви смелост и да изрази своята позиция, гласувайки. И в спорта, и в политиката има едно малко позабравено понятие, върху което бих желал да акцентирам - моралът. 

- Как протича кампанията, има ли напрежение и нечестна игра?

- Протича много динамично. Програмата е натоварена, за мен е важно да се срещна с хората, да поговоря с тях и да се запозная с техните проблеми. Само така мога да бъда истински полезен за обществото. Всеки ден посещавам различни места. Това, което обединява срещите, е, че започват в дух на отчаяние и безизходица, но обикновено завършват с позитивна енергия и оптимизъм. В хода на нашите разговори става ясно, че справедливост може да има, и то тук и сега. 

Аз не усещам напрежение може би поради факта, че се чувствам емоционално и психически подготвен. Не мога да се оплача от липса на нечестна игра, която се проявява в личностни нападки. Те не почиват на истина, логика и реализъм затова не ме притесняват. Колкото до мен, аз съм научен да водя честна и коректна битка, не използвам прийоми извън моралната рамка. 

- Кои са основните проблеми, чиито решения хората очакват?

- За съжаление, проблемите са изключително много. Като започнем от основния за по-голямата част от населението - безпаричието, и стигнем до липсата на нормални медицински и социални грижи, както и подходяща инфраструктура. Българите сме достойни хора с вековна история, нашата държава съществува хилядолетия и всички поколения заслужават достоен начин на живот! Вярвам, че не е толкова трудно това да се постигне.  

- Какви промени са необходими, за да се гарантира по-доброто бъдеще на България в Европа, а и на ЕС като цяло? 

- На първо място, трябва да поставим основния проблем - социалната и икономическата разлика между страните членки. Изток и Запад в Европа трябва да останат единствено географски, а не социално-икономически понятия. Сферите, в които работя, са белязани от това разединение. 

Бих желал да насоча фокус върху подобряването на автомобилния транспорт и неговата инфраструктура. По-конкретно - на коридорите за преминаване, възраждането на железниците като основен приоритет на ЕС за зелен транспорт, модернизиране и адаптиране на системата за морски и речен транспорт към съвременните изисквания и изграждане на високоскоростни пътнически мрежи. 

Що се отнася до спорта - за съжаление, в България се усвояват твърде малко от средствата по програма "Еразъм" в тази сфера. Моя цел е да предложа да бъде отделена спортно-оперативна програма, която да осъществява конкретни проекти в ЕС. 

- Смятате ли, че въпросът с пакета "Мобилност" бе решен, и има ли възможност темата отново да стане "гореща" в ЕП?

- Най-икономически и социално застрашителната тема за България в момента, отнасяща се до транспорта, е пакет "Мобилност". Категорично заставам зад необходимостта от общ транспортен регламент в ЕС, свързан с техническата и инфраструктурната част. Но съм абсолютно против опитите да се превземат икономики, като се създават социални и демографски кризи! За мен е странно, че до момента не чух нито един от българските евродепутати или никой от страна на изпълнителната власт да каже как този пакет ще се отрази на Западна Европа. Истината е, че с прехвърлянето на транспортния бранш от Източна към Западна Европа цените на транспортната услуга ще се увеличат с над 50%. Разликата идва главно от нивата на данъците и таксите, което автоматично означава, че Западна Европа ще претърпи изключително високо ниво на инфлация, загуба на конкурентоспособност в много отрасли на вътрешните и външните пазари, без да увеличи реалната покупателна способност на хората. Всичко това означава едно - липса на прозорливост за ефекта от собствените действия на европейския чиновник. Аз непоколебимо заставам зад националния интерес, но в този случай той е свързан с европейския интерес и изконните ценности на ЕС - равенство чрез общ икономически просперитет. Смятам, че в следващия ЕП това ще бъде една от най-горещите теми, по които ще се дебатира.

- България е в челото на много негативни класации, една от тях е в броя ПТП и загинали при катастрофи. Има ли начин тази черна статистика да бъде променена?

- Темата за безопасността на движение по пътищата е много болезнена за мен и е факт, че статистиката за България е стряскаща. Важно е да почерпя от опита на западноевропейските държави, които доказано имат най-ниска смъртност, и да го приспособим към българската действителност. БСП има конкретни стъпки, които са развити в платформата ни и бихме искали да реализираме. Обърнато е внимание на възпитанието на подрастващите и важното участие на учители и родители в него. Предвиждаме нова методика на обучение при шофьорите, подобряване качеството на инфраструктурата, реакцията на медицинските лица при катастрофи, обръщаме внимание на хората в неравностойно положение...

Законът за движение по пътищата трябва да е част от дългосрочна Национална стратегия, а не да е обект на постоянни прищевки и промени от законотвореца, които в голяма степен са насочени най-вече към увеличение на глобите. 

- ГЕРБ обичат да се хвалят със строителството на магистрали. Има ли повод за гордост предвид състоянието на пътната мрежа у нас?

- Хвалбите не означават реалност. Ние живеем в България и всеки ден се движим по пътищата в страната. Свидетели сме, че в повечето случаи току-що направен път се разпада за по-малко от година и се започват ремонтни дейности по него. Оправданията най-често са свързани с неблагоприятния климат на България... Има ли смисъл да потвърждавам мнението на гражданите, че в страната не съществува второкласна, третокласна и четвъртокласна пътна мрежа? Ако някъде я има, то тя е изключително опасна за движещите се по нея. 

- Защо българите трябва да гласуват за евролистата на БСП?

- На мен лично БСП ми даде енергията на младостта, знанието и мъдростта на опита. Чувствам се силно подкрепен от хората и това ме мотивира да вярвам в промяната, да вярвам, че битката за България има смисъл. Вярвам в професионалните качества и възможности на членовете и привържениците на БСП. Това несъмнено създава доверие и в подбора за евролистата. Този избор олицетворява дух, младост, опит, знания и силна воля за промяна. Затова смятам, че българите трябва да гласуват за нас - за да може да се въдвори справедливост сега!

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ