01 Септември 2024неделя01:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кой опра пешкира

/ брой: 197

автор:Ася Гардели

visibility 2714

Еколозите опраха пешкира за несгодите около довършителните работи по строежа на автомагистрала "Струма". Нали все пак трябва да има някой виновен. Оказва се, че ако не се разберат еколозите и строителното министерство, ще си останем с една недовършена магистрала и няма да имаме възможността да се любуваме на бленуваното от кабинета поредно прерязване на лента. Стана ясно, че ако не достроим "Струма", от Брюксел ще ни искат обратно всички пари, които са ни отпуснали до момента, а те са 538 млн. лева. Като прибавим и предвидените 739 млн. лева, грубата сметка показва, че ще задлъжнеем на Европа с над 1,2 млрд. лева. Така от Агенция "Пътна инфраструктура" прехвърлиха топката на еколозите, които не давали да се строи магистралата заради застрашаването на фауната в района около Кресненското дефиле. При толкова комисии, експерти, че и готови пари, явно друга алтернатива няма. Толкова години, средства и надежди отидоха в изготвяне на проекти и дебати по спорната отсечка. Имаше идеи за 15-километрови тунели, различни обходи на отсечката в двете посоки, няколко галерии и мостове - куп приказки и нищо налице. Всички проекти бяха отхвърлени с различни мотиви - или няма пари, или в сеизмичната зона било опасно да се строят тунели. Никой не иска от управляващите да правят нови открития в пътното строителство. Достатъчно е да почерпят опит от останалите западни страни. В Италия си построиха съвсем скоро нова магистрала, но не защото си нямаха, като нас, а за да се облекчи трафикът по старата. На сеизмичен апенински район между Болоня и Флоренция само за няколко години изникна нов 59-километров път с 41 тунела и високи мостове.
На нас ни остава да се надяваме, че до 2020 г., когато изтичат сроковете за започване на строежа, ще бъде измъдрен проект. Защото времето минава, а рискът да загубим над милиард лева остава.

Еврото идва у нас най-рано през 2026 г.

автор:Дума

visibility 1284

/ брой: 166

Данъчни проверяват българи със скъпи имоти

автор:Дума

visibility 1205

/ брой: 166

Павел Дуров пуснат под гаранция

автор:Дума

visibility 1473

/ брой: 166

Мицкоски разчита на диалог със София

автор:Дума

visibility 1360

/ брой: 166

„Татнефт“ дава петрол на Унгария и Словакия

автор:Дума

visibility 1131

/ брой: 166

Накратко

автор:Дума

visibility 4374

/ брой: 166

Да спасим БСП от хаоса

visibility 2031

/ брой: 166

Българският Сорос

автор:Иван Генов

visibility 2537

/ брой: 166

Престъпно

visibility 4263

/ брой: 166

Фейсбук е налагал цензура по време на пандемията

автор:Дума

visibility 1186

/ брой: 166

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ