28 Август 2025четвъртък11:26 ч.

Жалби срещу сметките за парно заливат омбудсмана

Велислава Делчева напомня на потребителите, че до 31 август е срокът за оплакване срещу изравнителните сметки

/ брой: 159

автор:Дума

visibility 624

Омбудсманът Велислава Делчева напомня на потребителите на топлинна енергия, че срокът за подаване на възражения срещу изравнителните сметки за парно и топла вода за периода 2024 - 2025 г. изтича на 31 август. Причината за напомнянето е, че в институцията са постъпили множество жалби от граждани в края на кампанията за отчитане на уредите за дялово разпределение. Делчева подчертава, че клиентите, които имат съмнения относно верността на изравнителните сметки или на годишните фактури, трябва да подадат своите рекламации в рамките на определения срок, предвиден в Наредбата за топлоснабдяването.
Потребителите трябва да сверят показанията на уредите в жилището си с данните, вписани от топлинния счетоводител. В случай че не са получили изравнителната сметка или фактура, те могат да ги изискат от съответното дружество.
След 31 август възражения и рекламации няма да се приемат, а гражданите ще могат да търсят правата си единствено по съдебен ред.
До същата дата може да се заяви и допълнителен отчет на уредите - особено важно за домакинствата, които не са осигурили достъп за редовния отчет.
"Правото на реално измерване и отчитане на потреблението е едно от основните права на гражданите", подчертава омбудсманът.
Както стана известно, клиенти на "Топлофикация София" и на други дружества в страната са неприятно изненадани от високите изравнителни годишни сметки за парно и топла вода и трябва да платят доста повече от обичайното, без да има промяна в потреблението или броя на обитателите на жилището.
На 48% от домакинствата в София например, които заплащат сметките си на база на прогнозно потребление, ще им бъдат възстановени суми от изравнителните сметки или ще им бъдат приспаднати през следващите месеци, а 52% от тях ще трябва да доплатят за потребеното през отоплителния сезон.
Делът на клиентите, на които трябва да бъдат възстановени суми, е по-висок спрямо миналия отоплителен сезон, когато е бил 38%, информират от "Топлофикация София". Съответно намалява и процентът на клиентите, които имат да доплащат - 52% при 62% година по-рано.
Приблизително 14% от клиентите, на които „Топлофикация София“ e топлинен счетоводител, нямат корекция или тя е в диапазона до ±10 лева. 38% имат сума за доплащане и 48% имат сума за възстановяване.
Най-голям дял - 24%, имат клиентите със суми за получаване от 10 лева до 100 лева. 19% от потребителите имат да доплащат суми от 10 лева до 100 лева. Третата най-голяма група клиенти от годишното изравнение са 16%, които имат да получават суми от 101 лева до 250 лева.

Минималната заплата да стане 1213 лева

автор:Аида Ованес

visibility 1

/ брой: 160

МОН обяви кога ще са ученическите ваканции

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Индийски лекари кандидатстват в Перник

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Свидетел с разказ за издирвания прокурорски син

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Кабинетът дава 1,5 млрд. лв. за ремонти в енергетиката

автор:Дума

visibility 3

/ брой: 160

През септември тръгва процедурата за Бюджет 2026 г.

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Банкоматите ще дават банкноти между 5 и 100 евро

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Коалицията в Берлин раздирана от тежък спор

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Гърция модернизира бреговата си охрана

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Франция е пред политическа криза

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Накратко

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 160

Децата бегълци

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2

/ брой: 160

Парите или здравето

автор:Таня Глухчева

visibility 1

/ брой: 160

Как се преподаваше в България преди?

visibility 1

/ брой: 160

Преговорите за следващия бюджет ще са ключови за ЕС

visibility 1

/ брой: 160

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ