16 Март 2025неделя21:34 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Подготвят пореден опит за концесия на пловдивското летище

/ брой: 32

автор:Дума

visibility 10511

Планираме да започнем процедура по отдаването на концесия на Летище Пловдив. Това обяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на среща с авиационната индустрия, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.
"В авиацията ни трябва да има повече бизнес и по-малко държава. Привърженик съм на идеята авиационният бизнес да поеме управлението на Летище Пловдив и да инвестира в развитието му не само като гражданско, но и като карго летище. Предстои да бъдат направени концесионни анализи по отношение на процедурата със съответните изводи и препоръки", посочи Гроздан Караджов. Той подчерта, че летищата в България трябва да се предоставят на концесия, какъвто е европейският опит, а не да се издържат от държавата.
Това ще е трети опит за отдаването на концесия на летището в Пловдив. Първият беше през 2018 г., когато транспортен министър беше настоящият премиер Росен Желязков. Тогава държавата избра обединение, водено от китайската компания "Хайнан", което се представляваше от бившия финансов министър и настоящ депутат от ПП-ДБ Асен Василев. След смъртта на собственика на компанията във Франция обаче китайците се отказаха. Държавата пък не пожела да предостави концесията на втория класиран - местно обединение около пловдивската ПИМК.
Две години по-късно беше обявена втора процедура за концесия. Срокът за подаване на оферти беше удължаван три пъти, но кандидати така и не се появиха. Основната причина за провала на процедурата беше, че тя се проведе по време на разгара на пандемията на COVID-19, която удари силно авиационния бранш.

България отлага жп линията до Северна Македония

автор:Дума

visibility 6570

/ брой: 48

"Булгаргаз" предлага близо 8% по-евтин газ за април

автор:Дума

visibility 5095

/ брой: 48

Свръзват тол системата с МВР, НАП и Митниците

автор:Дума

visibility 7347

/ брой: 48

Москва каза "Да" на примирието

автор:Дума

visibility 8883

/ брой: 48

Съдът в Страсбург осъди Украйна за Майдана в Одеса

автор:Дума

visibility 6872

/ брой: 48

Дипломатически щурм на Брюксел спрямо Скопие

автор:Дума

visibility 5803

/ брой: 48

Битка докрай

автор:Аида Паникян

visibility 7515

/ брой: 48

Ударихме дъното

автор:Първан Симеонов

visibility 8087

/ брой: 48

Униформата на Путин

автор:Юри Михалков

visibility 8041

/ брой: 48

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ