Над 2000 знака по магистрала "Хемус" тормозят шофьорите
/ брой: 234
От създаването си Фондът за безопасност на движението, който се пълни от глобите за шофьорите нарушители, е набрал над половин милиард лева. Но вместо да отиват за същински мерки за обезопасяване на пътищата - поставяне и обновяване на мантинели, знаци и маркировка, парите се харчат за покупка на камери и на автомобили за пътната полиция. За това алармира Институтът за пътна безопасност.
На практика държавата прави порочна схема - не инвестира в подобряване на средата за движение, а в допълнителни "капани" за шофьорите, така че да се събират повече глоби. Оправданието е, че глобите дисциплинират, но всъщност най-много произшествия стават по пътищата заради необезопасени отсечки, липсваща маркировка, сбъркана сигнализация и т.н., твърдят експертите от неправителствената организация.
По трасето на магистрала "Хемус" от София до Варна има над 2000 пътни знака. Ако вземаме разстоянието за 5 часа, това означава, че на всяка минута мозъкът ни трябва да възприема по около 6 знака. Това е крайно затормозващо, затова водачите понякога не спазват знаците, коментира по Нова тв председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев, който е бивш шеф на КАТ.
"Скоростният режим е сбъркан, маркировката е така направена, че се уморяваме. По "Хемус" на 22 участъка има ограничения на скоростта. Каква магистрала е това?" риторично попита експертът.
Според него трябва да бъдат забранени мобилните приложения, които предупреждават за камери на КАТ на пътя.Проверка на Института за пътна безопасност (ИПБ) показва, че от създаването на Фонда за безопасност на движението по пътищата през 2011 г. до октомври 2024 г. в него са влезли над 591 милиона лева, а са изразходвани едва 122 милиона лева.