22 Декември 2024неделя08:05 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Извратена кампания

/ брой: 188

автор:Александър Симов

visibility 7747

От десетина години насам една екзотична особеност на българските предизборни кампании става все по-водеща и все по-дразнеща. Парадоксално е, но в месеца, в който българските избиратели трябва да са най-информирани за политическите процеси и тънкости, те получават единствено пиарски репортажи, рекламни новини и пълно отсъствие на истинска журналистика. Медиите възприеха правилото, че само който си плаща, ще бъде отразяван.
Всички останали са в кошчето за боклук.
Така медиите са пълни с розови дописки за случайни срещи и малоумни лозунги, но не и с адекватни анализи за всичко, което се случва. Едва ли този подход е основната причина за все по-намаляващата избирателна активност, но със сигурност и този процес влияе. Защото, когато хората търсят, за да разберат реалните предложения на политическите формации, тяхната визия за бъдещето, те получават захарен памук под формата на платени репортажи и нищо друго. Все едно политиката е била отменена и започва диктатурата на политическия маркетинг.
Този процес се случва единствено в България и това сериозно вреди на предизборните кампании. Ясно е, че медиите трябва да съществуват от нещо, но ако за целта те жертват журналистиката, това не е оцеляване, това е погром.
Ролята на средствата за масова информация в съвременната политика е огромна. Те са основният канал, който прави политиката обществено достояние. И социалните мрежи няма как да бъдат заместител на критичното мислене, качествения анализ, обективното пресъздаване на събитията и припомнянето на ключови факти от миналото. Когато всичко това бъде подчинено на парите, електоратът се разделя на отделни групи, които нямат реален досег до цялата палитра от мнения и противопоставяния. Ето как стигнахме до ситуация, в която партиите дори не се стремят да търсят периферия. Те са заключени в усмирителната риза на своите избиратели, говорят единствено и само на тях, а идеята за политика се разпада на съставните си части.
Може би точно заради това в много страни по света медиите отказват да вземат пари за изборите. Това ги лишава от тяхното основно качество и разрушава обективността, която би трябвало да е водеща за тях.
Платените по избори медии правят кампанията извратена. Медиите пускат информациите безкритично, а резултатът е, че хората така и не успяват да се запознаят с това, което участниците в изборите предлагат. И след това постоянно някой по телевизиите се оплаква, че хората не се чувстват ангажирани с бъдещето на България. Как точно да го направят? С извратени предизборни кампании винаги се стига някъде другаде. Не там, където се стремим.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 4410

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 3554

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 3701

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 8188

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 3960

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 3897

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 3398

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 3285

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 5197

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 5315

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 4445

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 3488

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ