24 Юни 2024понеделник16:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Едното платно на "Струма" ще е извън дефилето

Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

/ брой: 111

автор:Дума

visibility 2058

Министерството на околната среда и водите даде зелена светлина за изграждането на едното платно на АМ "Струма" извън Кресненското дефиле. Това ще позволи да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна.
Екоминистерството е преценило, че не е необходима нова оценка за въздействието върху околната среда. Така процедурата по изграждането на т.нар. източен вариант е отключена. Според решението на МОСВ изграждането на магистралата няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда, както и върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони.
От 23 май 2018 г. има действаща ОВОС на цялото трасе на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Оценката е минала и през съдебни обжалвания от страна на екологични неправителствени организации.
Одобрен е източният вариант на еднопосочното платно от Кулата към София, извън Кресненското дефиле.
Повече от 20 години се бави цялостното изграждане на магистрала "Струма". Основна причина са делата на зелените организации срещу проекта. По данни на „Българска асоциация на пострадалите при катастрофи", в Кресненското дефиле са загинали 74 души, а ранените са над 400 за последните две десетилетия.
Трасето през дефилето е най-натовареният двулентов път в Европа. Въпреки сложените разделителни колчета, пак има катастрофи. Задръстванията и тапите, особено през летния сезон и празничните дни, са постоянни. В по-натоварените дни колоната преди Симитли стига до новия тунел "Железница".
Еколозите от години настояваха за тунел, но геолози и геодезисти са категорични, че той не може да бъде построен през най-сеизмичната зона в страната. Друг проблем е, че скалите в дефилето са със силна радиоактивност. На това място и до днес има пет уранови мини а в с. Крупник в началото на Кресненския пролом има станция, която мери газ радон.
След решението на МОСВ следва изработване на техническия проект. Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

България изостава все повече от Румъния

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 117

Пускат златна монета "Св. св. Петър и Павел"

автор:Дума

visibility 345

/ брой: 117

БНБ алармира за бум на фалшиви столевки

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 117

Хусите атакуваха американски самолетоносач

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 117

Политическа безпомощност

автор:Александър Симов

visibility 321

/ брой: 117

Други са първите...

автор:

visibility 312

/ брой: 117

Прайдовете като идеология

автор:Дахер Дахер

visibility 316

/ брой: 117

Един пионер на медодобива в България на 90

автор:Дума

visibility 300

/ брой: 117

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ