16 Юли 2025сряда20:24 ч.

70% от хората не разпознават фалшивите стоки

/ брой: 209

автор:Дума

visibility 5075

Потребителите най-често купуват фалшиви стоки в резултат на действието на нелоялни търговски практики, фиктивни намаления и измами в социалните мрежи. Тези рискове се засилват в последните два месеца от годината, които преминават под знака на очакването на традиционните кампании за Черния петък, Коледа и Нова година. Коментарът е на Габриела Руменова, основател на онлайн платформата „Ние, потребителите“. Пред БНР тя оповести данни от глобални проучвания, според които близо 70% от хората не могат да различат оригиналите от репликите. А още по-тревожното е, че около 60% от анкетираните признават, че биха си купили съвсем съзнателно фалшива стока, ако тя е по-евтина. По официални данни най-често продаваните фалшиви продукти са дрехи и аксесоари, обувки, електронни устройства, хигиенни и козметични продукти, коментира Руменова. Според нея фалшивата стока се разпознава на първо място, по данните за търговеца и отзивите на потребителите за него. На следващо място е самият продукт. Фалшификатите най-често наподобяват по вид и силно се доближават до имената на оригиналните брандове, но има добавена буква или друг почти незабележим знак. Тези малки отлики би трябвало да ни подскажат за измамата. Цената е друг ориентир, но трябва да се има едно наум. Търговците са изобретателни и често си служат с трикове, например обявяване на кампании за намаления, уж по повод на разпродажби, годишнини, различни празници и др. Тогава посочват близка до реалната цена на оригиналната стока и обещават огромни отстъпки от порядъка на 80 или 90%. Това е много съмнително, защото рядко голям световен бранд би намалил толкова много цените си.

Тръмп плаши Русия с "тежки мита"

автор:Дума

visibility 385

/ брой: 129

Лавров се срещна със Си Дзинпин

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 129

Разследват евродепутат, за когото Аушвиц е "фейк"

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 129

Символ

автор:Александър Симов

visibility 389

/ брой: 129

Приключи ли терапията

автор:Евгени Гаврилов

visibility 382

/ брой: 129

Епични провали

visibility 394

/ брой: 129

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ