18 Януари 2020събота08:43 ч.

Здраве

Как да не увеличим обиколката на талията си и след Коледа

Или няколко препоръки за поведението ни около празничните трапези

/ брой: 240

автор:Аида Паникян

visibility 622

Лесно е да бъдете пометени от банкети и коктейли през празничния сезон.

Комбинация от религиозни и национални празници може да помогне да се запази студената зима далеч. Но празниците и партитата, които отбелязват комбинацията от религиозни и национални празници, могат да обложат артериите ви и да поувеличат линията на талията. Изяждайки само 200 допълнителни калории на ден - парче сладкиш тук, няколко бисквити там, чаша ликьор на трето парти, могат за 4-5 седмици до средата на януари да ви докарат 2,5 до 3,5 кг отгоре. Е, не е страшно, ако запазите това тегло до пролетта и след това свалите "допълнителните" килограми. Не е разумно обаче и да се лишавате от празничните лакомства и да наблягате на скучни храни. Все пак има и средно положение, уверява Патрик Дж. Скеррет в статия за издание на Харвардското медицинско училище. Ето и някои от неговите препоръки:

Не яжте всичко на празничните партита. Бъдете избирателни и изразходвайте разумно калории за храните, които обичате и сте консумирали.

Бройте до 10, преди да вземете следващата хапка и най-вече - следващото блюдо. Това отнема няколко минути, които са достатъчни, докато сигналът за пълнота на стомаха стигне до мозъка. След като приключите с първото блюдо, направете 10-минутна почивка - пийнете вода, побъбрете с някого и едва след това "проверете" апетита си - може да осъзнаете, че сте се наяли или искате само още 2-3 хапки. 

На парти не стойте близо до масата за храна. Така ще ви бъде по-трудно да посягате към храната, докато си бъбрите. Не игнорирайте плодовете и зеленчуците.

Ако храната е на бюфет, обиколете кръглата маса, преди да поставите нещо в чинията си. Проверявайки всички опции, може да сте по-малко склонни да трупате в чинията си храна след храна.

Не излизайте с празен резервоар! Когато се подготвяте за сбирката, хапнете нещо (резен пуешко месо, сирене, тънка филийка с масло, ябълка).

Избягвайте алкохола на празен стомах. Алкохолът повишава апетита ви и намалява способността ви да контролирате какво ядете.

Пийте за здравето си. Чаша яйчен пунш ще ви даде 500 калории, а вино и бира - от 150 до 225 калории. Ако на партито консумирате алкохол, вземете с него и чаша вода и я пийте с напитката - така няма да се напиете или поне това ще стане доста по-късно.

На партито бъдете с "танцуващите" си обувки. Танците са чудесен начин да отработите някои празнични калории. Ако сте на семейно събиране, предложете разходка преди празника или дори между вечеря и десерт. 

И не на последно място Патрик Дж. Скеррет припомня доброто старо правило: Не пазарувайте гладни. Не забравяйте, че Коледа е семеен празник, на Нова година всеки обича да е с приятели и близки. Затова на тези празници, както и множеството именни дни в българския зимен календар, поставете акцента върху семейството и приятелите, смеха и веселието, а не на храната. 

Облачно и студено в събота

автор:Дума

visibility 0

Меркел: Европа да стане по-самостоятелна

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 11

Мишустин e новият премиер на Русия

автор:Дума

visibility 276

/ брой: 11

Кратки новини

автор:Дума

visibility 256

/ брой: 11

Язовиро - поредният спасител

автор:Валентин Георгиев

visibility 409

/ брой: 11

Големите чудеса в малкия Булгаристан

visibility 483

/ брой: 11

Десетте гряха на Нено Димов

автор:Ростислава Иванова

visibility 393

/ брой: 11

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ