19 Юли 2025събота09:48 ч.

Иван Иванов:

Ако до 15 август опасните отсечки не са обезопасени, ще хвърчат глави

Необозначени полицейски коли ще контролират по пътищата

/ брой: 70

автор:Дума

visibility 13881

Ако до 15 август 36-те опасни отсечки не са обезопасени, ще хвърчат глави. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов в телевизионния ефир. „Всички тези 36 опасни участъци са качени на страницата на АПИ със срокове и действия, които ще се предприемат – обезопасяване, нова маркировка, специализирана маркировка. Някои от тях се нуждаят от основни ремонти - те ще започнат, когато са одобрени документите“, каза Иванов. По думите му обаче не е ясно откъде ще бъдат осигурени средствата за това. „Имаме да разплащаме близо 1 милиард лева за поръчани и изпълнени дейности в години назад и неразплатени, при положение че имаме 1,280 млн. лв. Тепърва ще правим разчети. Рехабилитацията на всички компроментирани пътни участъци в страната ще струва 35 млрд. лв.“, обясни Иванов.
„Оставки искат политиците, гражданите искат действия. Ако се установи вина и има такава податка към мен като министър, аз няма да се поколебая в освобождаването и на други служители, било то на най-високо ниво. Най-лесно щеше да е да освободя шефа на АПИ и темата щеше да заглъхне. Ще спра да му вярвам в момента, в който той спре да изпълнява задълженията си. От 2 месеца целият управителен съвет работи на пълни обороти и по отношение на тяхната работа имам голяма степен на удовлетвореност. Освобождаването на директора нямаше да доведе до резултатите, които очакват българските граждани“, каза регионалният министър по повод исканията за освобождаване на шефа на АПИ.
Министърът на вътрешните работи Даниел Митов съобщи, че се планира закупуване и пускане в експлоатация на необозначени полицейски автомобили, които да контролират агресивните шофьори, които нарушават Закона за движение по пътищата. По думите му системата на налагане на наказания трябва да бъде заменена с възможност полицията да налага глобите на място. "Трябва да стане с ПОС терминали. Ако няма възможност шофьорът да заплати глобата, трябва да се измисли система за извеждане на автомобила от движение до момента, в който тя се плати. Така някои хора ще се научат да си носят карти”, коментира министърът.
Даниел Митов предложи също така колчета да бъдат монтирани по вече идентифицираните опасни участъци, а служителите на МВР да правят описи в тези зони, като подават непрекъснато предписания към другите институции. "Голямата тема е качеството на пътната настилка и пътищата. Последните четири години нищо не се направи, една автомагистрала “Хемус”, която за Добричка област е важна, щеше да е готова или щеше да остане на някакъв последен етап”, посочи вътрешният министър. Според него трябва да се постигне такова ниво на координация, така че да няма разминавания, да се свържат камерите на тол системата и на общинските наблюдателни устройства със системата на МВР.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ