Изборът на напитки разкрива характера
40% отбелязват, че предпочитанията им са се променили по време на пандемията
/ брой: 61
Кажи ми какво пиеш, за да ти кажа какъв човек си - така, с оглед на ново проучване на OnePoll по поръчка на Fever-Tree, може да се перифразира известната поговорка за приятелството. И следващия път, когато решите да си поръчате ягодово дайкири, не се притеснявайте какво може да помисли барманът. Оказва се, че индивидите, които предпочитат плодови напитки, са по-забавни, пише "Стъди Файндс".
В опит да изследва стереотипите около различните алкохолни напитки, на които хората се радват, са наблюдавани 2000 души на законна за пиене възраст. Експерти откриха, че феновете на плодовите питиета най-често описват личността си като "забавна" (54%), а не като "сериозна" (33%). Жените по-често предпочитат плодови напитки (44%), отколкото мъжете (31%), които обикновено цитират неутрални вкусове като свой фаворит (35%).
От другата страна на спектъра, тези, които предпочитат пикантни напитки, се смятат за "черни овце" (27%). Авторите на проучването също така изтъкват, че почти шест на всеки десет души (55%) вярват, че избраната от тях напитка "казва много" за това какви хора са всъщност.
Бирата (25%) е начело в списъка, като виното (23%) и смесените питиета (23%) я следват по петите.
40% отбелязват, че техните предпочитания са се променили по време на пандемията. По-специално, 47 на сто от почитателите на виното и половината от пиещите бира заявяват, че сега са по-авантюристични във вкуса си към напитките, отколкото в началото на здравната криза.
Цветът също оказва влияние върху избора на питиета от страна на индивидите. Два пъти повече участници в проучването (58%) посочват, че предпочитат традиционно светли напитки като водка или бяло вино в сравнение с тъмните като бърбън или тъмно пиво (26%).
Тези, които залагат на светлоалкохолни питиета, най-често се описват като "интровертни" (61%) и "спокойни" (60%). А пиячите на тъмен алкохол са по-склонни да се идентифицират като "логично мислещи" (46%), пише още БГНЕС.