Искат 10 млн. лв. за спасяване на летния сезон с реклама
/ брой: 54
Представители на туристическия бранш поискаха от премиера и финансовия министър спешно минимум 10 млн. лева за национална реклама на международните пазари. Изпълнителният директор на Националния брод по туризъм Полина Карастоянова заяви пред журналисти, че българският туризъм има спешна нужда от минимум 10 млн. лева за национална реклама на международните пазари. Целта е, отчитайки тенденциите от спада в ранните записвания, да спасим късните записвания и да подкрепим предстоящия сезон, коментира Карастоянова след участието си в заседанието на Националния съвет по туризъм.
Туристическият бранш очаква по-слаб летен сезон тази година. На фона на сериозното намаляване на ранните записвания прогнозите са за около 5% спад. Според Константин Занков от Института за анализи и прогнози на информационната среда в туризма за решаване на проблема е нужна политика на държавата за увеличаване на продължителността на сезона у нас до около 10 месеца. По думите му пред БНТ проблемите идват от краткия летен сезон у нас и ниските цени.
На прага на новия летен туристически сезон отново има недостиг на квалифицирани кадри в туризма, споделят още от бранша. И тази година хотелиерите ще потърсят квалифицирана работна ръка от Украйна и Молдова. Сериозен недостиг има на сервитьори, бармани и готвачи. Основно изискване към персонала е средно или висше образование, както и владеене на чужд език, предимно английски, руски или немски. Хората с такива качества обаче рядко кандидатстват за сезонна работа. Заплащането, което се предлага в зависимост от позицията, е около средната работна заплата за Варна - 800 лева, обясни Павлин Косев от Варненската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите.