20 Юни 2019четвъртък02:17 ч.

С двучасово шоу "Господари на ефира" прие "оставката" на 2018 г.

Медии

"Господарите" търсят нови оферти за ефира

Договорът на предаването с Нова тв изтече, екипът е в неплатен отпуск

/ брой: 2

автор:Дума

visibility 3216

Договорните отношения на Нова телевизия и "Господари на ефира" приключиха с настъпването на 2019 г., а продуцентите обявиха, че се оглеждат за оферти. Продуцентът Джуди Халваджиян обяви, че е пуснал в едномесечен неплатен отпуск екипа на шоуто, а в последното, новогодишно издание водещият Димитър Рачков заяви: "От нова година можем да бъдем където си поискаме". За последно "господарите" бяха в ефира с повторение на шоуто си от 31 декември, а в момента мястото им в програмата на телевизията е заето от сериали.

От Нова тв все още не са излезли с коментар по темата, не е ясно и дали ще има преговори, за да задържат "господарите". Братята Маги и Джуди Халваджиян стоят и продуцират и друго успешно предаване, излъчвано по медията - "Като две капки вода".

Припомняме, че Нова телевизия "изпусна" предаването "Стани богат". Шоуто се излъчваше при тях с прекъсвания от 2001 г. до 2014 г. и правата се държаха от Нико Тупарев. Тази година обаче БНТ успя да вземе лиценза и се опитва да го наложи в ефира си.

Ще акустират ли в друга медия "господарите" все още не е ясно. Слухове за евентуално търсене на нов телевизионен ефир се появиха още в края на миналата година. Липсата на официална позиция от Нова тв и продуцентите подхраниха разнообразни спекулации. Очаквано, най-много предположения изпращаха шоуто в БТВ. Не е ясно обаче дали медията и продуцентите са изгладили различията помежду си. До 2012 година "Господари на ефира" вървеше по БТВ, шоуто и телевизията обаче се разделиха с истински скандал.

През април 2012 г. Маги и Джуди Халваждиян дадоха шумна пресконференция, на която обвиниха БТВ в цензура. Те се оплакаха, че от 6-7 месеца медията се опитвала да се меси в предаване. Маги Халваджиян допълни, че никога не е допускал и няма да допусне някой да му казва какво може и какво не може да излъчва или разследва. След това обясни, че до момента не бил позволявал да бъде притискан или пък да бъде използван за маша на нечии политически и икономически интереси. Медията отговори мълниеносно и обяви, че заради лъжливите обвинения оттук нататък работата на Халваджиян за телевизията би била неуместна.  "БТВ прекрати договора с "Глобал вижън", защото избра да не толерира повече договорни неизпълнения от страна на "Глобал вижън", особено в контекста на спадащи резултати", контрираха от медията. БТВ заплаши Халваджиян със съд и обяви готовност да обяви публично пълната документация по договорните си отношения с "Глобал вижън", "включително безпрецедентните финансови условия и цена на предаванията в пъти над себестойността им". "Единствено търговската тайна не ни позволява да разгласим цената, която БТВ плащаше на "Господари на ефира" и "Пълна лудница" в продължение на близо 3 години. При такова съотношение на цена, трайно намаляващ рейтингов резултат и нежелание за спазване на договора от страна на продуцента, сме категорични, че БТВ даде достатъчно дълъг толеранс на продукциите на "Глобал вижън", категорични бяха от медията. Тогава от БТВ определиха обвиненията в цензура за абсурдни и припомниха, че имат право да свалят всяко издание на "Господари на ефира" при засягане на интересите на телевизията, но не са го направили нито веднъж.

Малко повече от шест години по-късно наблюдатели прогнозираха, че заканата за евентуална разлъка на "господарите" с Нова тв се дължи на щенията на семейство Халваджиян за повече пари. Неяснотата около предаването обаче отново припомни някои от скандалите, в които шоуто бе замесено.

На няколко пъти се появиха съмнения, че "господарите" умишлено пускат определени материали в конкретни моменти. Често коментарите в шоуто пък са доста едностранчиви. Само преди няколко месеца репортерът Димитър Върбанов бе отстранен от "Господари на ефира", след като симулира нападение върху себе си. Той твърдеше, че при опит да заснеме репортаж в склад за хранителни стоки във Велико Търново е хвърлен върху бетонова площадка. Вследствие получил наранявания по ръцете и главата, заради което беше настанен в Спешното отделение във Велико Търново. Кадри от охранителните камери във въпросния склад обаче показваха как Върбанов сам пада на земята, след което операторът от екипа му започва да го снима. Шоуто го уволни, но останаха съмнения дали редакторите и екипът не са знаели за фалшивото нападение.

Въпреки съмненията в безпристрастността на предаването, хората често търсят "господарите" заради бездействието на институциите. Шоуто се превърна в своеобразна последна инстанция, чрез която някои българи се опитват да получат ако не отговор, то поне внимание към проблемите си.

Земетресение от 6.5 по Рихтер в провинция Папуа

автор:Дума

visibility 115

Пеевски прегъна ГЕРБ за субсидиите

автор:Юлия Кулинска

visibility 166

/ брой: 116

10 организации пишат до ЕК срещу поправките НПК

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 116

Едрият бизнес свали шефа на НЕК

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 116

Дончев праща шпиони в администрацията

автор:Дума

visibility 71

/ брой: 116

Турция иска да намали зависимостта си от долара

visibility 103

/ брой: 116

Техеран се държи твърдо в битките си с Тръмп

автор:Дума

visibility 85

/ брой: 116

Тръмп иска втори мандат

автор:Дума

visibility 88

/ брой: 116

Испанка оглави групата на социалистите в Европарламента

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 116

Герой на света - наци № 1 на САЩ

автор:Христо Георгиев

visibility 154

/ брой: 116

Сагата с язовирите продължава

автор:Ростислава Иванова

visibility 93

/ брой: 116

Поредната "случка" с журналист

visibility 97

/ брой: 116

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ