28 Септември 2024събота02:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ГЕРБ закри 333 км от железопътната мрежа

Заради корпоративни интереси БДЖ стават аутсайдери в транспортната система на страната и в ЕС, алармират от БСП

/ брой: 217

автор:Дума

visibility 33

За по-малко от 2 години ГЕРБ е закрила 333 км жп линии. В сила е програма за закриване на 1025 км до 2020 г., което е 25% от жп мрежата. Това е записано в позиция на БСП за състоянието на "Холдинг БДЖ" и политиката на ГЕРБ за умишлено ликвидиране на компанията, огласена от бившия транспортен министър и депутат от левицата Петър Мутафчиев вчера. Според БСП това драстично намаляване на железния път ще се отрази неблагоприятно на приходите на БДЖ и на транспортното обслужване на населението.
В документа е отбелязано, че независимо от заявеното от правителството на Бойко Борисов, че ще следва европейския път на развитие на транспортната система на страната, където жп транспортът е сред най-важните приоритети, сме свидетели на рестриктивни политики - забавяне и ограничаване на инвестиционния процес, съкращаване на жп линии, влакове и персонал.
"За първи път в историята тази година БДЖ не разполага с нито един изправен спален вагон, което лиши компанията от допълнителни приходи през летния сезон. Това се дължи на престъпното бездействие на ръководството на холдинга", се казва в позицията. Със съгласие на правителството са съкратени поетапно 160 пътнически влака, което доведе до все по-малко търсене на услугите на БДЖ, алармират от левицата и допълват, че за тази година се очаква да бъдат превозени 26-27 млн. пътници при 34 млн. през 2008 г.
Според БСП преструктурирането на холдинга от три в две дъщерни дружества не е довело до желания ефект за рязко намаляване на персонала, нито до по-голяма самостоятелност на дъщерните дружества, напротив - те са на "къса синджирка" от холдинга. Финансовото стабилизиране на холдинга чрез приватизация на "Товарни превози", което да гарантира кредит от СБ за 240 млн. евро, буди недоумение, включително и в някои международни финансови институции, тъй като се предвижда тези средства да се използват за погасяване на старите дългосрочни кредити, които са с по-ниски лихви от предлаганите сега.
Оценката на БСП е, че правителството на ГЕРБ тотално е забавило реформирането на БДЖ, а предприетите действия са пълен провал, който ще предизвика още по-тежко финансово-икономическо състояние на холдинга. Резултатите са налице - българските железници вървят по пътя на своята маргинализация, губят все повече пазарен дял и стават аутсайдери в транспортната система на страната и ЕС. Деструктивните процеси в БДЖ повличат в несъстоятелност и инфраструктурната компания НКЖИ - намаляващият трафик я лишава от средства за покриване даже и на текущи разходи.
Същевременно ГЕРБ под личното ръководство на министър-председателя провежда форсирана политика за изграждането на автомагистрали и скоростни пътища. Спря изграждането на контейнерни терминали във Варна и Бургас, мерките за подобряване корабоплаването по р. Дунав и модернизацията на БДЖ. Така бе унищожена възможността за развитие на железопътния транзит през територията на страната, което би компенсирало намаления вътрешен трафик. На практика ГЕРБ се отказа и от европейското устойчиво развитие на националната транспортна система за сметка на корпоративните интереси на     приближените на властта олигархични структури, свързани с автомобилните превозвачи, строителната и нефтопреработвателна индустрия, е записано още в документа.

58% от българите печелят колкото за разходи

автор:Дума

visibility 931

/ брой: 184

Плоският данък е по-изгоден за богатите

автор:Дума

visibility 1177

/ брой: 184

Забраняват да си продаваме колата на части

автор:Дума

visibility 972

/ брой: 184

Такситата с двойна тарифа по празниците

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 184

ЕС започва преговори с Албания за членство

автор:Дума

visibility 1126

/ брой: 184

Русия променя ядрената си доктрина

автор:Дума

visibility 1356

/ брой: 184

Призив за край на огъня между Израел и Ливан

автор:Дума

visibility 1306

/ брой: 184

Накратко

автор:Дума

visibility 2746

/ брой: 184

Кметът-бомба

автор:Александър Симов

visibility 2108

/ брой: 184

Линията на осъдените души

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1332

/ брой: 184

За колко ни оценяват

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1321

/ брой: 184

Глобалният мир е пред безпрецедентна заплаха

автор:Дума

visibility 1218

/ брой: 184

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ