24 Април 2024сряда08:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Фалстарт на делото "Илинден"

Процесът ще продължи през януари, въпреки че е имало правни средства той да не се отлага

/ брой: 247

автор:Дума

visibility 957

Делото за потъналия в Охридското езеро кораб "Илинден" не тръгна от първия път. Причината за отлагането на процеса за 18 януари следващата година е фактът, че единият от подсъдимите - Бранко Баич, не се яви в съда. Наред с това се оказа, че част от пълномощните, с които оцелелите при катастрофата изпращат адвокатите си в съда, не са нотариално заверени.
Другият подсъдим по делото - Сотир Филевски, капитан на кораба, отказа да отговаря на въпросите на медиите, а адвокатите му коментираха, че вината за случая не е негова, а отговорност трябва да носи застрахователната компания "Лойд", чийто представител е гарантирал техническата изправност на кораба. Присъствието на Баич е съществено по процеса, коментира един от адвокатите на Сотир Филевски - Саво Коцарев. Няма сила, която да го накара да дойде, но има правни средства делото да върви, но то може да се води задочно, посочи Коцарев. По думите му вината за катастрофата е на лицата, които провеждат техническия контрол на плавателните съдове. Сред тях са и представители на Капитанията в Охрид, органът, който контролира дейността на корабите и тяхната експлоатация.
Междувременно стана известно, че част от преживелите трагедията, които са ангажирали различна адвокатска кантора в Македония, засега не смятат да предявяват иск към капитана на кораба Сотир Филевски, а само към компанията "Лойд". Гражданският иск на тази група българи, преживели трагедията, най-вероятно ще бъде предмет на друго дело, чието начало ще се чака, ако апелативният съд в Битоля потвърди евентуална осъдителна присъда за Баич. Очаква се защитата да твърди, че не претоварването е причина за потъването на плавателния съд. Освен това Капитанията в Охрид, органът, който контролира дейността на корабите, също има вина, че не е инспектирала колко души са се качили на борда.
Адвокатът на Баич - Славко Котевски, заяви в съдебната зала, че клиентът му няма вина, но отказа да отговори кой трябва да бъде съден. Той поясни, че Баич не е редовно призован, но е възможно през януари да се яви. Причините за катастрофата не зависят само от това дали корабът е бил изправен, посочи адвокатът на Баич.
Припомняме, че след не особено ясно и категорично разследване прокуратурата обвини Сотир Филевски и Бранко Баич за извършване на тежко престъпление срещу сигурността на хората и имуществото в транспорта.

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ