14 Ноември 2018сряда19:23 ч.

ЕК ще ни съди заради пропуски в безопасността на жп транспорта

/ брой: 218

автор:Дума

visibility 296

Европейската комисията (ЕК) реши да предяви иск пред Съда на ЕС срещу България за това, че държавата не е осигурила правилното транспониране и прилагане на законодателството на ЕС за безопасността на железопътния транспорт.

Директивата изисква от държавите членки да създадат разследващ орган, който в своята организация, юридическа структура и при вземането на решения е независим от железопътните предприятия, управителя на инфраструктурата, органа, налагащ таксите, органа, разпределящ инфраструктурен капацитет, и нотифицирания орган, както и от всяка страна, чиито интереси биха могли да са в противоречие със задачите, възложени на разследващия орган. В това отношение България не е осигурила пълното транспониране и прилагане на директивата на национално равнище.

Целта е да се гарантира развитието и подобряването на безопасността на железопътния транспорт в ЕС. Всяка държава членка трябва да гарантира, че разследванията на произшествия и инциденти се извършват от постоянен орган, който включва най-малко един следовател, който е квалифициран да изпълнява функцията на отговорен следовател в случай на произшествие или инцидент.

Новината от Брюксел идва в деня, в който цялото ръководство на БДЖ подаде оставка. Проблемите на БДЖ, свързани с липсата на достатъчно локомотиви и изправни вагони, не са от вчера. Последната доставка на нови влакове беше през далечната 2005 година. Закъсненията на влакове заради технически проблеми са ежедневие. Не липсват и сериозни инциденти, като последният беше в края на март, когато се запалиха два вагона от влака Бургас – София.

През миналата година анализ на експерти от УНСС, Техническия университет и Висшето транспортно училище, изготвен по поръчка на БДЖ, посочи, че за цялостното технологично обновление на БДЖ са необходими между 800 млн. и 1,3 млрд. лв. Първа стъпка към обновяването беше обявена през август тази година обществена поръчка за покупка на нови мотриси на стойност 675 млн. лв, но тя беше спряна след общо четири жалби с различни мотиви. Компанията планираше да купи 85 нови влака на два етапа - до 2023 г и до 2028 г. Изпълнението на тази програма би довела до обновяване на 85% от подвижния състав.

 

ГЕРБ шикалкавят за пакта за миграцията

автор:Дума

visibility 30

Над 60% е недоверието към кабинета

автор:Дума

visibility 251

Мая Манолова с 6 въпроса за цените на горивата

автор:Дума

visibility 157

Росен Желязков призна за окаяното състояние на БДЖ

автор:Дума

visibility 101

Атакуват пред ЕК сделката за "Сосиете Женерал Експресбанк"

автор:Дума

visibility 225

/ брой: 221

ЕЦБ влиза в шест банки у нас

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 221

Данъчните запечатаха 5 бензиностанции

автор:Дума

visibility 139

/ брой: 221

Груевски се крие във вилата на Орбан

автор:Дума

visibility 79

САЩ с нови закани към Китай

автор:Дума

visibility 83

Европарламентът скастри Румъния

автор:Дума

visibility 145

/ брой: 221

САЩ омаловажиха записите за Хашоги

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 221

Да гониш дивото

visibility 454

/ брой: 221

Защо ни е такава власт?!

visibility 346

/ брой: 221

Бягството на държавата

visibility 238

/ брой: 221

Има ли трудна работа за вършене, дайте я на авджиите

visibility 43

/ брой: 221