Джеймс Джъд дирижира Софийската филхармония
Британският маестро представя младите Малер и Димитър Христов на концерт със солистка Милена Моллова
/ брой: 91
Британският диригент Джеймс Джъд и именитата ни пианистка Милена Моллова са звездите в концерта на 16 май в зала "България", в който си дават среща младостта и опитът. В програмата ще прозвучат пламенната Първа симфония на Малер и Първият концерт за пиано и оркестър на Димитър Христов.
Маестро Джъд е музикален директор на Литъл оркестра сосайъти в Ню Йорк, Филхармонията на Даежеон (Южна Корея) и Словашката филхармония. Неговото емоционално музициране и харизматично присъствие му носят почитатели навсякъде по света. Известен със своя изключително комуникативен стил и интересни, изпълнени с въображение програми, той получава непрестанно ангажименти от Прага до Токио, от Истанбул до Аделаида. През осемте години, когато е музикален директор на Новозеландския симфоничен оркестър, ансамбълът придобива нов облик и широка международна известност със записите за фирмата Naxos, турнетата из Европа и Австралия и първото участие на оркестъра в цикъла BBC Proms в Лондон.
Световноизвестната пианистка и педагог Милена Моллова e сред малцината щастливи български музиканти, изградили се в школата на колоси на музикалното изпълнителство и творчество като проф. Емил Гилелс, проф. Димитър Ненов, проф. Панка Пелишек. Нейният път на концертния подиум е осеян с успехи, награди, гастроли и артистични върхове, с многократни концерти във всички страни на Европа, Япония, САЩ, Канада.
Милена Моллова е сред най-вдъхновените интерпретатори на Концерта за пиано на Димитър Христов, който отдавна се е превърнал в българска класика. Когато го пише, композиторът е едва 22-годишен, студент в IV курс на Музикалната академия, но вече демонстрира зрелостта на таланта си и нестандартните си идеи.
Първата си симфония Малер започва да пише едва на 24 години, вдъхновен от любовта към очарователната певица Йохана Рихтер. Но както по-късно отбелязва в писмо до приятеля Макс Маршалк: "Симфонията се роди от любовния епизод, но това външно събитие послужи за повод и не е съдържание на произведението." Въпреки това специалистите твърдят, че тя е своеобразна биография на младостта на музикалния колос.