19 Юли 2025събота12:25 ч.

Голяма част от българските инфлуенсъри не плащат данъци

/ брой: 61

автор:Дума

visibility 27535

Голяма част от българските инфлуенсъри не декларират своите доходи и не плащат задължителните данъци. Това са установили при обмена на данни с различни глобални и социални платформи от Националната агенция за приходите (НАП). Оттам са посочили през economic.bg, че в момента текат групови обмени с други държави за конкретни платформи, като "в резултат на възложени контролни производства" са установили "значителен процент на задълженията от лицата, получаващи доходи от платформи, например от TikTok“.
От агенцията са уточнили, че при определянето на това кои лица следва да бъдат считани за инфлуенсъри, те използват различен набор от инструменти и ресурси. Това включва "статистически сайтове за проследяване на растежа в различни социални медии; статии за влиянието на инфлуенсърите; сайтове, предлагащи реклами чрез инфлуенсъри“ и много други. В същото време обаче не може да се каже точно колко са създателите на онлайн съдържание в страната. Трудно може да се определи точен брой на инфлуенсърите в България, тъй като това е непрекъснато променяща се величина. НАП черпи информация за тях от различни източници“, казват от приходната агенция.
Отделно, като фактор трябва да се вземе предвид, че някои от тях създават съдържание за няколко платформи - например Instagram и Youtube, или Youtube, Instagram и TikTok, и други.
През декември м.г. от агенцията напомниха на над 900 българи, създаващи само съдържание за възрастни, да декларират своите доходи. Според данните на НАП тези лица са получили около 14 млн. лв. за общо 5 години, като 20 от тях са генерирали доход от 8,5 млн. лв. в периода от 2020 г. до първите три месеца на 2023 г. Ако към тях се причислят и инфлуенсърите в различните социални мрежи, техният брой в България със сигурност надхвърля 1000 души, но реалният брой не е ясен. За сравнение, страната в Европа с най-малък брой инфлуенсъри, според проучване на Influencity, е Люксембург, където те са 1229 души към 2022 г. Самото проучване обаче определя като инфлуенсър всеки, който насърчава покупката на даден продукт или услуга, на възраст 18 години, с публичен профил с над 1000 последователи.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ