Дрането продължава
/ брой: 44
Дрането на пари от най-бедните продължава. То е отличителен белег на правителствата Бойко Борисови, които по традиция предпочитат да пълнят бюджета от хората с най-ниски доходи.
"Облечени" като грижа за екологията по-високи данъци за собствениците на стари коли бяха одобрени. Близо 40% от возилата, с които се придвижва наша милост българинът, са над 20-годишни. Защо това е така всеки може да си отговори. Нито недоволството, нито протестите, нито предложенията на БСП в парламента обаче отказаха властта да въведе по-високи данъци за по-бедните. Финансовият министър Владислав Горанов цинично сравни увеличението с няколко кутии цигари.
Та след поскъпването на данъка, което засяга над 2,5 млн. собственици, и след повишаването на цените на задължителната застраховка "Гражданска отговорност", за нашего брата предстои още едно административно дране на пари. През миналата година това не бе съобщено. Сега обаче от разяснения на полицията става ясно, че онези собственици на стари коли, в големия талон на чиито автомобили не е отбелязана еконормата - от "Евро" 1 до 6, ще трябва да извадят от джоба си до 120-130 лв. Парите са за подновяване на документите и вписване на стандарта. Нямало да бъдат налагани санкции за невписана екологична норма в свидетелството за регистрация, но от това зависело какъв ще е размерът на данъка. Подмяна пък щяла да се прави, само ако общината го изисква. Нали се сещата, че и в двата случая ще трябва да плащате.
Всичко това не е нищо друго освен административен натиск да извадим още пари от продънените си джобове и няма как да стимулира българите - най-бедните жители на ЕС, да си купят нови по-екологични автомобили. Само може напълно да откаже повечето нашенци да карат коли. А екогрижата на властта е в стил "няма човек - няма проблем".