19 Април 2024петък06:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Добра вест за Лада-Веста

/ брой: 152

автор:Дума

visibility 1002

Моделът наследник на сегашната Лада Приора също ще е седан и ще носи името Лада-Веста. Официално колата ще бъде представена пред широката публика по време на Московския автомобилен салон през август, а в продажба ще се появи през следващото лято. Дори и на любителите автомобилисти стана ясно, че безкрайните модернизации на Лада Приора не помагат за продължаването живота на морално и физически остарелия модел. Реално погледнато, този автомобил беше остарял още преди десет години, когато се опитаха да направят фокус с превръщането на ВАЗ 2110 в Приора и това почти не промени нещата. Тогавашното "облагородяване" на екстериора и интериора, естествено, все пак беше по-добре от нищо, но този модел трябваше да бъде "пенсиониран" още през или малко след 2005-а година. Най-вече заради това, че ВАЗ 2110 поначало не можеше да се нареди сред удачните модели на руския автогигант, като моделите 2101 и Нива, имаше откровени грешки в дизайна и недоизкусурени конструкторски решения.
Не бива обаче да се забравя, че пускането на Приора на конвейера стана в условията на икономическа криза в страната, във време, когато самият АвтоВАЗ оживя като по чудо и в никакъв случай не му беше до развитието и пускането на нови, модерни и интересни модели. Така че ВАЗ-2110, мутирал след това в Лада Приора, смело може да бъде наречен модел от преходния период. Своята мисия колата изпълни отдавна и напълно заслужи правото си на пенсиониране.
Добрата вест днес е, че моделът-наследник Лада-Веста е автомобил със съвсем друга философия и от друга епоха. Днес не става дума въобще за оживяване, защото АвтоВАЗ има нов собственик - глобалният алианс Renault-Nissan, и може да разчита на яката гърбина на френско-японския концерн. 
Колкото и да го тресеше АвтоВАЗ, колкото и да падат продажбите му, алиансът вече е насреща това да не се повтаря и винаги ще се притече на помощ, както финансова, така и техническа. Така че новата Лада-Веста, макар и да се смята за руски автомобил, в основата на който лежат предишни подготовки и разработки, направени за неуспелия да се добере до конвейера седан с работно име Проект С, е ясно, че не се е минало без намесата на французите.
На първо място Лада-Веста е забележимо по-голяма от Лада-Приора. Тя беше наричана и "бременната матрьошка" за теснотията в нея, но при Веста от това няма и помен. Междуосието на Веста е увеличено със 128 мм до 2,62 м, а следата до 1,52 м, срещу 1,41 м при Приора.
Предното окачване е дело на инженерите на АвтоВАЗ, а задното, както и кормилното управление, е заимствано от Renault Megane. Впрочем вносни възли и детайли се намират още доста при Лада Веста, като радиаторът, спирачните механизми и др., което в никакъв случай не може да се смята за грешен ход. Не е нужно да се изобретява отново топлата вода, след като огромният технически арсенал на алианса Renault-Nissan има всякакви възли и агрегати, чието използване при Лада Веста еднозначно подобрява техническото й ниво и качества.
Реално погледнато, французите само са оптимизирали асортимента на използваните комплектации, но в творческия процес по създаването на модела са се намесвали минимално. Благодарение на това Лада Веста е получила самобитен "фирмен" дизайн, който след това ще стане задължителен за всички следващи нови модели на Лада. Коравината на новото купе е 15 000 Нм/градус - не от най-добрите в световното автомобилостроене, но доста по-добър от този на Гранта - 13 000 Нм/градус. Да не говорим за повече от "нежното" купе на Приора.
Вазовският шеф-дизайнер Стив Матин е успял да намери доста удачно стилно решение чрез Х-образната предна част на автомобила, която ефектно се допълва от щампованите вдлъбнатини в страниците на купето. На някои ще се хареса, на други навярно не, но на фона на Приора Веста изглежда като кола от друг век. Което беше крайно време да се случи с модел на АвтоВАЗ.
По отношение на моторите засега няма пълна яснота. Според вътрешна информация под капака може би ще видим по-големи мотори от досегашните - 1,8 и дори двулитров, но окончателно ще разберем истината през август. Също в зоната на слуховете са и предавателните кутии. Ясно е, че ще се предложи традиционната двойка - механична и автоматична кутии, но не се изключва дори появата на роботизирана кутия с един съединител.
В крайна сметка Лада-Веста е голяма крачка напред в сравнение с чисто руските, "самобитни" модели на АвтоВАЗ. Докато Гранта и Калина са само перефразиране на наследството на ВАЗ 2108 - Самара, Веста безусловно е съвременен модел с нова платформа, създаден в съответствие със сегашните, а не вчерашни автомобилни реалности и нормативи за безопасност. Но и тук най-главният въпрос си остава цената. Ако тя тръгва от нивото на 350-те хиляди рубли (към 15 000 лева), нещата ще се вържат добре и на пазара ще има нов, и то руски бестселър. Особено ако излезе истина твърдението на създателите на модела, че е първият руски, който по нищо няма да отстъпва на чуждестранните си аналози. 
 

Токът за бита още година с фиксирана цена

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Общински проекти за 1,9 млрд. лв. са одобрени от МРРБ

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 74

Домакинствата заплашени от "водна бедност"

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 74

ОМВ търси партньор за проучване за нефт и газ в Черно море

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 74

Словакия отхвърля мигрантския пакт

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 74

Сърбия осъди решение на ПАСЕ за Косово

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 74

Байдън е годен за президент

автор:Дума

visibility 357

/ брой: 74

Накратко

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 74

Терористичен атентат

автор:Александър Симов

visibility 409

/ брой: 74

За аматьорщината в киното

visibility 335

/ брой: 74

Г-н Президент, сменете Главчев, не преговаряйте с мафията!

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 74

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ