Колела
Discovery Sport сменя Freelander
/ брой: 212
Jaguar Land Rover JLRпредстави новия си модел Discovery Sport, който идва като замяна на модела Freelander. Както се и предполагаше от автомобилните авнализатори и водещи автожурналисти, JLR тръгна с този модел по пътя на стилистично обединение на моделите от фамилиите Land Rover и Range Rover. Дизайн-директорът и главен креативен директор на Land Rover Джери Макгавърн поясни - „Пред нас стоеше задачата да обединим премиалния дизайн с изключителната универсалност така, че да направят едно цяло. С гордост мога да заявя, че успяхме - динамичният дизайн на Discovery Sport няма да остави равнодушен собственика на колата, а ненадминатата й универсалност отделя автомобила сред другите компактни премиални всъдеходи, представени на пазара.“
Що се отнася до платформата на Discovery Sport, при разработката й британците са взели за основа напречно-моторната архитектура от Range Rover Evoque, но са внесли в нея съществени изменения – предното окачване McPherson е облекчено, а задното е станало от типа мултилинк, заменяйки пружините стойки. Дължината на автомобила е 4589 мм, а междуосието - 2741 мм (при Freelander са съответно по-къси с 91 и 82 мм).
Тази модернизация е позволила максимално да се оптимизира вътрешното пространство в салона на Discovery Sport и сега колата е получила дори трети ред седалки (конфигурация 5+2). Независимо от повечето пътнически места, пропорциите на кросовъра не са пострадали изобщо, напротив, видът му е станал по-динамичен.
Цялата история на марката Land Rover е неразривно свързана с всъдеходните качества на автомобилите й. И в новия Discovery Sport англичаните са успели да останат верни на традицията и са съхранили легендарния си лендровърски офроуд потенциал. Благодарение на малките ъгли на атака - отпред 25 градуса и отзад 31 градуса, както и на ъгъла за надлъжна проходимост от 21 градуса, в компанията на системата Terrain Response и способноста за преодоляване на водна преграда с дълбочина до 600 мм, Discovery Sport предлага най-добрите офроуд характеристики в своя пазарен клас.
В началото в моторната гама на модела ще са включени четирицилиндровите бензинов (2.0 л, 240 к.с.) и дизелов (2.2. л, 190 к.с.) двигатели с турбопълнене, снабдени със системи стоп-старт и за рекуперация на енергията. В 2015-а ще видим още един турбодизел - ED4, който ще се отличава с ниски показатели на изхвърляните вредности - CO2 от 119 гкм.
Предаването на Discovery Sport ще се осъществява от 9-степенен автоматик на ZF или от 6-степенна механична кутия, възможни са варианти със задвижване само на предния или и на двата моста.
Списъкът на оборудването, типично за марката, ще е много богат - ксенонови фарове с диодни дневни светлини, панорамен покрив, нова мултимедийна система с 8-инчов сензорен дисплей и куп приложения InControl Apps, предпазна възглавница за пешеходци, система за автоматично спиране,за предупреждение за напускане на лентата на движение, система за помощ при паркиране и други. В топварианта Discovery Sport ще има кожена тапицерия на горната част на таблото и вратите, както и метални декоративни елементи на централната конзола. Специално за колата са разработени 12 варианта на външното боядисване и седем варианта на 19- и 20-цоловите лети джанти.
Производството на Discovery Sport ще бъде пуснато в завода на компанията в Хейлууд край Ливърпул, а продажбите на модела ще стартират в началото на следващата година едновременно в 170 страни на света.