Дават пари на фирмите за реклама, след като доведат туристи
/ брой: 17
Петнадесетте милиона лева, които правителството допълнително отпусна за рекламиране на България в чужбина за тази година, ще бъдат платени на спечелилите обществените поръчки, едва когато докарат определен брой туристи. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова. Според нея тази форма на обществена поръчка с гарантиран резултат се позволява от Закона за обществените поръчки. Правилата за конкурсите, по които ще се разпределят парите, вече са изпратени за публикуване в официалния вестник на Европейския съюз.
В конкурсите ще се допускат всякакви участници - рекламни и ПР агенции, туроператорски фирми и агенции, отделни курорти както и консорциуми между тях. Те ще имат възможност да организират всякакви маркетингови активности на избрания от тях пазар по тяхна преценка - реклами онлайн и офлайн, публикации в печата, видеоклипове по телевизии, билбордове и др. За да ги организират обаче, ще трябва да разчитат само на 15% от предвидените пари, които ще се платят авансово. Останалите 85% ще получат в края на годината и то въз основа на броя организирани туристи, които тези кампании са успели да докарат в България, обясни Ангелкова.
Кампаниите може да бъдат насочени само към основните за България чужди пазари, като 15-те милиона лева са разпределени по следния начин: 5 млн. лв. без ДДС за Германия, 2,5 млн. лв. за Великобритания, 3,750 млн. лв. за страните от Вишеградската четворка и 1,250 млн. лв. за Русия. Извън тези 15 млн. лв., които бяха обещани от премиера Бойко Борисов в края на миналото лято, когато стана известен фалитът на "Томас Кук", туристическото министерство ще разполага и с други 10 млн. лв. за рекламиране на България като туристически бранд в чужбина. В продължение на няколко години тази сума беше винаги около 6,5 млн. лв. годишно. Тези пари обаче ще се разпределят по класическия начин, с избиране на рекламни агенции, които да организират кампании в една или повече държави.