Данъчната кампания под мото "Спестете си среща с НАП"
/ брой: 13
От следващата година физическите лица да могат да подават данъчната си декларация чрез специално издаден персонален код (ПИК код), а не само със задължителен електронен подпис, както е сега. Това предлага Националната агенция за приходите (НАП), стана ясно на пресконференция на агенцията вчера. За това обаче са необходими законодателни промени и технически изменения, заяви говорителят на агенцията Росен Бъчваров при представяне на данъчно-осигурителната кампания за 2014 година.
До момента НАП е издала над 150 хиляди ПИК кода, с които най-често се търси информация за данъчно-осигурителната сметка. Идеята на агенцията е същият код да може да се използва за подаване на годишната данъчна декларация онлайн, обясни Росен Бъчваров.
Мотото на тазгодишната кампания е "Спестете си среща с НАП" и залага на подаването на декларации и извършването на плащания по електронен път, заяви Боряна Георгиева от агенцията. Тя представи данни, според които над 50 млн. декларации се подават по електронен път за една кампания, което спестява 330 млн. лева разходи на физическите лица и фирмите.
Съществена промяна в данъчно-осигурителната кампания през 2014 г. е възможността гражданите да могат да посочват приоритетно плащане не само на здравните си вноски, както е досега, но и на осигурителни вноски. Напомняме, че намаление от 5% ще получат всички физически и юридически лица, които декларират доходите си до 10 февруари.