24 Април 2024сряда02:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дали го разбра?

/ брой: 140

автор:Мая Йовановска

visibility 1130

От министъра на туризма Николина Ангелкова стана известно, че за следващата година бюджетът за национална туристическа реклама ще бъде увеличен с 50% и сумата може да стигне 17 млн. лв. Тя обяви, че вече била получила уверение от Бойко Борисов по въпроса. През годините бюджетът за реклама постоянно бе увеличаван. През миналата той дори бе по-голям от този в рекордната за туризма ни 2017-а. Този ръст в туризма обаче дойде от фактори, нямащи нищо общо с "добрата" държавна политика в сектора. 

Въпреки неспирните вопли, че парите за реклама са малко (набедените за конкуренти на страната ни харчат доста повече), всъщност те са много заради спорния ефект от брошурите, снимките, клиповете, сувенирите и всевъзможните прояви, с които министърката твърди, че пропагандира страната ни. Още преди години тя разтягаше локуми, че ще привлече повече гости от азиатските пазари, откъдето са голяма част от туристите въобще в световен мащаб. А резултатът? Показа страната ни като туристическа дестинация дори на "Оскар"-ите, но досега не е дала отчет колко гости е привлякла конкретно оттам.

Въпросът е дали даването на все повече пари за реклама ще реши проблемите в българския туризъм. И отговорът изглежда ясен, след като години наред държавата не може да се справи с безобразията. Сивият сектор в бранша, бетонът, мръсотията, шумът, джиповете на плажа, недружелюбното, меко казано, посрещане на туристи и т.н. се оказват малките камъчета, които обръщат колата.

Години наред Ангелкова говореше, че собствеността в туризма е частна, имайки предвид хотелите. Но именно тя е тази, която трябва да управлява умно като туристическа забележителност публичната държавна собственост. Без значение дали става въпрос за плажове или за културно наследство. Дали го разбра? 

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ