Колела
Cadillac внедрява сред първите връзката V2V
/ брой: 212
Изпълнителният директор GM Мери Бара обяви по време на международния конгрес за „интелектуални“ транспортни системи (ITS) в Детройт, че до две години в моделите на луксозното поделение на американския автогигант ще бъде внедрена масово системата за автономно управление Super Cruise, способна да води колата по автомагистрала, а с поколението за 2017-а година на седана CTS ще стартира монтирането на системата за връзка „автомобил към автомобил“ (vehicle-to-vehicle, V2V). Системата V2V може предварително да предупреди управляващия седана CTS например за приближаващ се отляво автомобил, дори и обзорът да е закрит от здания или дървета.
За внедряването на системи от типа V2V или Car2Car се готвят и най-големите европейски компании, които стартираха в началото на тази година съвместен изследователски проект, наречен AdaptIVe. Един от участниците - компанията BMW, има намерение да разшири системата не само върху леките коли, но и върху мотоциклетите си. Тя ще може да предупреждава водача на колата или мотоциклета за препятствия отпред, като спрели в задръстване автомобили, още преди те да са се появили в полезрението му, да речем зад завой или пък в тунел.
Устройствата V2V ще допълват съществуващите вече системи за предупреждения за евентуален сблъсък и за автоматично спиране в екстрена ситуация. В комплекса за действие V2V всички машини в определен радиус една от друга ще си обменят данни за местоположението си, скоростта и посоката си на движение. Това ще позволи на монтираната в тях електроника да предлага предупреждаващи съобщения или самостоятелно да взема мерки за спиране още преди приближаващото застрашително транспортно средство да бъде забелязано от камерите или радарите на автомобила.
Cadillac ще предупреждава своя водач за приближаващ отляво автомобил или за екстрено спиране на друга кола, включително и в ситуации, когато рязко спиращият автомобил е разположен кола или две напред.
Концернът GM отива и по-нататък с идея за интеграция в комплекса V2V и на връзка „автомобил-пешеходец“, всъщност връзка между електронната система на колата и смартфона или таблета на пешеходеца. Това би помогнало още повече да се намали рискът от ПТП с участието на пешеходец. Още по-полезни ще станат подобни комплекси при разширението си в още една посока на свързване - „автомобил - инфраструктура“.