24 Април 2024сряда00:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Будна кома

/ брой: 188

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1927

При първата си публична изява новоназначеният министър на транспорта Росен Желязков валидира 4 нови марки, посветени на 130-ата годишнина от създаването на БДЖ. И изрази надежда,че бъдещето на БДЖ ще е по-добро и те ще заемат полагащото им се място на гръбнак на транспортната мрежа. Министърът пое ангажимент да работи за оздравяването на БДЖ. А там е нужна шокова терапия, защото един от символите на държавността у нас е в будна кома. След близо 10-годишно властване на ГЕРБ железниците станаха синоним на корупция и некадърно управление. Как да обясним другояче плачевното им финансово състояние, превърнало се в хронична болест.
Преди 20 г. СБ отпусна първия заем за оздравяване на БДЖ. Парите бяха изхарчени, а железниците продължиха да затъват. При всеки опит за промяна, като закриването на губещи линии например, започваха протести. През лятото кредитори запорираха сметките на дружеството, защото не си обслужва заемите. Сградата на централното управление бе обявена за продан. МФ отпусна спешно 20 млн. лв. на БДЖ, за да не фалира. Освен 200 млн. лв. субсидия, през м.г. жп превозвачът получи 62 млн. лв. помощ. Той разчита основно на приходи от товарни превози, но при умряла икономика какво да се превозва? А и за малкото товари БДЖ се конкурира на свободния пазар с други превозвачи. Финансовият министър Владислав Горанов заговори за защита на БДЖ от нелоялната конкуренция на автобусните превози. При "лошия" социализъм имаше правила. Не се допускаше дублиране на автобусни и жп линии. Днес това е невъзможно. За качеството на услугите на БДЖ да не говорим.
Сега се очаква летище София да бъде дадено на концесия и с парите за пореден път да се оздравява БДЖ. Не е трудно да се прогнозира, че пак ще бъдат изхарчени милиони без ефект. Националната жп компания се оказа бъздънна яма, където се срещат корупцията и некадърното управление.

 

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ